nCloth + motion path Maya

Moderatorer: dboydesign, Super Moderatorer, Admins


Trådstarter
bard
Innlegg: 9
Registrert: fre 22 aug, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

nCloth + motion path Maya

Legg innav bard » fre 12 nov, 2010

Hey,
Jeg lurte på om noen har laget en nCloth simulasjon som blir dradd gjennom en motion path før?
Jeg har festet objektet via motion path, satt på Flow Path Object og en nCloth node, samt malt Input Attract map som i teorien skal funke. Dog når jeg kjører simulasjonen så faller objektet bare rett ned uten å bli påvirket av motion path/flow path object.

Er det noe jeg har glemt å slått på her?

Her er det jeg prøver å gjøre, dessverre forklarer han ikke hele prosessen...
http://area.autodesk.com/inhouse/videos ... talk_part2
/Bård

Motion Graphics Designer - NRK
http://www.bard.co


Trådstarter
bard
Innlegg: 9
Registrert: fre 22 aug, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav bard » fre 12 nov, 2010

Doh, fant ut av det nå.
nCloth nodens "Dynamic Properties", sett verdien på Input Mesh Attract til 1.
/Bård



Motion Graphics Designer - NRK

http://www.bard.co

Brukeravatar

Pietas
Innlegg: 1412
Registrert: søn 16 apr, 2006
Sted: London

Legg innav Pietas » fre 12 nov, 2010

Jepp. er to multipliers. mattematisk er det:
mesh attract * paint value.
saa naar mesh attract er 0 saa blir values slik:
hvit: 1*0=0
sort: 0*0=0

hvis mesh attract er 1 saa blir
hvit: 1*1=1
sort: 1*0=0
som blir det man vil ha.

Vet du fant ut av dette, tenkte jeg bare skulle adde litt info hvis noen andre har samme problem :)

:lov: nCloth


Gå tilbake til «Animering og rigging»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron