Hvordan rigge ansikt?

Moderatorer: dboydesign, Super Moderatorer, Admins


Trådstarter
hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Hvordan rigge ansikt?

Legg innav hardrock_ram » tor 04 nov, 2010

Jeg behov for å rigge et ansikt.

Jeg tenkte å prøve morphing, men har fått beskjed om at det er litt kronglete og gammeldags.
Bør jeg bruke bones isteden?

Dette er en menneskelig rigg som skal brukes i previz med 4-5 ansiktsutrykk.

Hva mener dere?
Programmet er 3d studio
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Pietas
Innlegg: 1412
Registrert: søn 16 apr, 2006
Sted: London

Legg innav Pietas » tor 04 nov, 2010

ville helt klart valgt morph fremfor joints. Enklere, raskere og bedre kontroll over det endelige resultatet. Spesielt siden du bare skal lage noen faa ansiktsutrykk

Brukeravatar

Andrews
Innlegg: 319
Registrert: søn 30 aug, 2009

Legg innav Andrews » tor 04 nov, 2010

Hvis hele hensikten med ansiktet er en liten previs med 4-5 ansiktsutrykk, tror jeg at morph targets er det beste. Men nå er ikke noen rigger. Men sånn ville jeg ha gjort.


Trådstarter
hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tor 04 nov, 2010

Ok, den er grei ... Takk for svar :)
if your not living on a killing ground, you better make your own


Gå tilbake til «Animering og rigging»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron