Spørsmål om animering av logo.

Moderatorer: dboydesign, Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Archwhisper

Spørsmål om animering av logo.

Legg innav Archwhisper » tir 19 okt, 2010

Har nettopp startet med 3ds max og en venn lurte på om jeg kunne ta logoen for russebussen deres for så å gjenskape den i 3d og eventuelt animere det. Som sagt har jeg nettopp startet, og det fortalte jeg han også, men har likevel lyst til å prøve siden jeg syns det virker som et kult prosjekt som jeg også kan lære mye av.

Er det noen spesielle programmer som jeg trenger i tillegg til 3ds max?
Har prøvd å finne noen tutorials på hvordan man tar et bilde for så å lage det i 3d, men fant ingen bra, så hvis noen kan linke til en eller fortelle hvordan man gjør det hadde det vært bra. =)

Kan eventuelt linke logoen det er snakk om hvis det er nødvendig og hvis noen er interessert.
Takker for svar.

mvh Arch

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tir 19 okt, 2010

Avhenger av hva slags animering du har sett for deg og hvordan logoen ser ut. Så link logoen og beskriv hvordan du ser for deg at denne skal animeres.
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » tir 19 okt, 2010

Kan jo lage masse kult med max om du vil benytte 3d. Om du bare skal ha 2d bokstaver som blir animert er jo After effects et veldig kult program

Er også masse tutorials på hvordan lage fete logoanimasjoner i After effects.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Trådstarter
Archwhisper

Legg innav Archwhisper » ons 20 okt, 2010

Bilde her er bildet.
På den eventuelle animering er jeg fortsatt på tankekart stadiet, så jeg har bare noen små ideér til nå som jeg ikke vet om er relevante nok til å utsi meg om det. x)

Gabbe
Sted: Oslo

Legg innav Gabbe » ons 20 okt, 2010

Hvis du har en vektorisert fil av logoen, kan du importere ai filer i Max. Du må da lagre ned fra Illustrator, dvs lagre som Illustrator 3. I hvertfall måtte man det før. Da får du en path i max som lett kan lages i 3D med en extrude eller noe!

Brukeravatar

OlaHaldor
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » ons 20 okt, 2010

Den høytaleren burde modelleres og ha skikkelig dybde ser jeg for meg. De andre greiene som vokser ut på siden kunne vel for såvidt vært enkel 2D grafikk som vokser ut når animasjonen er etablert og "ferdig".

Og bruk en fish eye-linse på kamera i Max for å gi en absurd følelse av høytaleren. ;)
Generalist @ Qvisten

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » ons 20 okt, 2010

Hadde vært kult og animere skriften fra liten til stor sammen med høytallerene etter en skikkelig donk donk sang :P

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » ons 20 okt, 2010

Jepp, enten modellerer du høytaleren i 3d og animerer feks at den "blaster" musikk på full guffe eller hvis du ikke føler du er på det stadiet enda når det gjelder 3d modellering, anbefaler jeg deg å heller gjøre animeringen i et 2d program.
Hva er hensikten til videoen forresten, skal den legges ut på nettet for seg selv, eller tenker dere bruke den som intro til en annen video?
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » ons 20 okt, 2010

Må jo ha den på loop på flat tv'en i bussen da :P

Det finnes sikkert masse gratis eller betalbare høytaller mesher på nettet også.

http://www.turbosquid.com/

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Gå tilbake til «Animering og rigging»