Overføre animasjon til 2 identiske rigger (Maya)

Moderatorer: dboydesign, Super Moderatorer, Admins


Trådstarter
SteinArne
Innlegg: 70
Registrert: fre 02 jan, 2009

Overføre animasjon til 2 identiske rigger (Maya)

Legg innav SteinArne » man 29 mar, 2010

Hei!


Driv å lager noe animasjoner her, og nå er animasjonene til gutten ferdig.

Jenta er nå ferdig modellert og rigga, men så skal jeg få samme animasjonene på ho, så da er spørsmålet...


Hvordan får jeg gjort det?


De bruker begge samme skjelettet osv,så det er bare å få "kopiert" det over på en hendig måte.....


Noen tips?

Brukeravatar

Kelemvor
Innlegg: 1221
Registrert: man 19 jun, 2006
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » man 29 mar, 2010

Er navngivningen på jointene den samme?

I såfall kan man enkelt lage et script som spør det animerte skjelettet etter innkommende koblinger, også kopiere de til det samme jointet i det ikke-animerte skjelettet..

Gjør du det på den måten så får du ikke endret animasjonen etterpå uten at begge blir endret.

Du kan forsåvidt kopiere animasjonskurven også. For å gjøre det så kopierer du animasjonskurven etter å spurt etter innkommende koblinger, også kobler på den kopierte kurven til det ikke-animerte skjelettet.


Trådstarter
SteinArne
Innlegg: 70
Registrert: fre 02 jan, 2009

Legg innav SteinArne » man 29 mar, 2010

Ja, det ble i denne omgangen bare å kopiere over keyframes'ene fra ene karakteren til den andre, men dette er noe jeg må sette meg inn i for fremtia! Takker for tips! :D

Brukeravatar

Saihtam
Innlegg: 375
Registrert: fre 17 apr, 2009
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » ons 07 apr, 2010

Mvh
Saihtam


Gå tilbake til «Animering og rigging»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron