Rigg/animasjons feil hjelp pliz

Moderatorer: dboydesign, Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Nox

Rigg/animasjons feil hjelp pliz

Legg innav Nox » fre 26 mar, 2010

Bilde

Noen ganger når jeg animerer med denne karakteren så skjer feilen som er vist til venstre på bilde. jeg har ungått dette med å lagre ofte og gå tilbake igjen når dette skjer. probleme mitt nå er at det skjer hele tiden når jeg bruker ansikts morph. noen som har en ide om hvordan jeg kan fikse riggen/karakteren ?

Brukeravatar

dboydesign
Moderator
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » fre 26 mar, 2010

Da er det nok en morph target du har som gjør dette. Hvor på stacken ligger Morpher ? Den skal ligge under Skin/Physique.
Kan også godt hende det bare er en bug, siden du nevner at det skjer hver gang når du bruker en morph target så er det nok der problemet ligger. Ville prøvd de morph targetene du har og se hva som skjer. Vis bare 1 gjør det ville jeg prøvd å løst dette med og lage en ny target. Vis alle i morphern din gjør det så er det en bug der, da kan du helle prøve og slette hele morphern legge til alt sammen på nytt.
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE

Trådstarter
Nox

Legg innav Nox » tir 30 mar, 2010

Ja ser ut som det er Morpher som gjør det. jeg hadde Morpher under skin, og når jeg fjernet den så fikk jeg ikke den ødeleggende feilen. Men når jeg sletter og lager en ny morpher modifier så skjer samme feilen.

Jeg fant ut hva som var feil, Morpher modifier må ligge under UVW unwrap også.

Brukeravatar

dboydesign
Moderator
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » tir 30 mar, 2010

Så bra du fant det ut.
Men et tips er at du bør prøve og unngå og ha for mye modifiers i stacken din. Jo mere du har jo treigere blir scena di.
Unwrap er unødvendig og ha der, dersom du er ferdig med unwrapping.

Morpher må ligge nederst hele tiden, men det fant du ut hehe :)
3D/VFX Artist

Storyline Studios AS

Storyline Studios

personal:

WEBSITE

Gå tilbake til «Animering og rigging»