Biped help i 3DS MAX!

Moderatorer: dboydesign, Super Moderatorer, Admins


Trådstarter
3DFlangvik
Innlegg: 21
Registrert: lør 20 mar, 2010

Biped help i 3DS MAX!

Legg innav 3DFlangvik » søn 21 mar, 2010

HEI! vet noen ossen man kan slette noen deler av en biped i 3ds max uten å slette hele greie. Jeg trenger nemelig bare en arm del.

Mvh

3d nabb!<3

SVAR FORT!xD
Why to people care so much?
Thinks it's called love..
~Winnie the pooh

Brukeravatar

Misfortune
Innlegg: 2171
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » søn 21 mar, 2010

Istedet for å slette alt, og kanskje ødelegge riggen. Hva med å bare gjemme delene du ikke trenger? Høyre klikk, og hide. Men ikke hide COMen.

Brukeravatar

complx-
Innlegg: 997
Registrert: lør 31 mar, 2007
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav complx- » tor 01 apr, 2010

som misfortune sier, er bare å hide deler du ikke vil ha, slette dem vil bare ødelegge riggen.

Brukeravatar

Minimus
Innlegg: 775
Registrert: fre 18 aug, 2006
Sted: Trondheim

Legg innav Minimus » fre 02 apr, 2010

Må du hide da? bipeden vil jo ikke synes i renderet uansett? om den gjør så er det jo bare å skru av render også?
Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere.

Brukeravatar

Misfortune
Innlegg: 2171
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » fre 02 apr, 2010

Ja det kan man og. Høyreklikk, object properties og ikke ha "renderable" avhuket.


Trådstarter
3DFlangvik
Innlegg: 21
Registrert: lør 20 mar, 2010

Legg innav 3DFlangvik » fre 02 apr, 2010

Ja, men probleme er nå at vis jeg prøver å scale ned den til scenen jeg vil ha den i. Så blir delene jeg har binda til bipeden fucka up.
Any help?

PLEASE!

Mvh

3d nabb
Why to people care so much?

Thinks it's called love..

~Winnie the pooh

Brukeravatar

Misfortune
Innlegg: 2171
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » fre 02 apr, 2010

Actually. Jeg hadde det samme problemet før.

Den tråden ligger her: http://www.3dhue.com/viewtopic.php?t=4943&highlight=
Sist redigert av Misfortune den lør 03 apr, 2010, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

complx-
Innlegg: 997
Registrert: lør 31 mar, 2007
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav complx- » lør 03 apr, 2010

uhm, du vil skalere ned bipeden? bruk "height" i structure... let litt så finner du det nok, ellers kan jeg mekke et screenshot

Brukeravatar

Misfortune
Innlegg: 2171
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » lør 03 apr, 2010

Ja, men probleme er nå at vis jeg prøver å scale ned den til scenen jeg vil ha den i. Så blir delene jeg har binda til bipeden fucka up.


Delene som er bindet til bipeden, complx.

Brukeravatar

complx-
Innlegg: 997
Registrert: lør 31 mar, 2007
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav complx- » søn 04 apr, 2010

Ja, delene som biped er rigget til blir ødelagt, det å dra i height slidern kan gjøre at det ikke blir tull, men ellers så kan jeg jo foreslå å scale alt annet opp til bipedens størrelse?

Brukeravatar

Misfortune
Innlegg: 2171
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » man 05 apr, 2010

ellers så kan jeg jo foreslå å scale alt annet opp til bipedens størrelse?


Eller ned XD

Brukeravatar

complx-
Innlegg: 997
Registrert: lør 31 mar, 2007
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav complx- » tir 06 apr, 2010

eller ned.... :p

Brukeravatar

dboydesign
Moderator
Innlegg: 1790
Registrert: ons 26 apr, 2006
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » tir 06 apr, 2010

Er veldig viktig at du har satt modellen din i riktig scale før du begynner og skinne osv. Dersom du ikke gjør det så blir det bare rot. Da må du skalere alt annet opp til karakteren. Eller lage et skript som tillater deg og skalere.

Men det skal være sagt du bør unngå og skalere objekter i det hele tatt. Må du skalere bør du bruke Xform og skalere selve Xformen og collapse stacken din. Dette gjelder da selvfølgelig ikke om du skalerer vertexer eller faces, men selve bare objektet i seg selv. :)
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE


Gå tilbake til «Animering og rigging»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron