Hvordan animere en munn som tar ut et gebiss?

Moderatorer: dboydesign, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
pnkyfish
Sted: Hamar

Hvordan animere en munn som tar ut et gebiss?

Legg innav pnkyfish » lør 09 jan, 2010

Heisann.

Jeg har en idé til en skoleoppgave der en gammel dame skal ta et gebiss ut av munnen sin. Det jeg er usikker på er hvordan jeg skal gjøre dette, ettersom jeg kan litt modellering, men er ny på animasjon og hvordan ansiktet fungerer under animasjon.

Noen som har noen tips? Både til modellering og hvordan jeg kan gjøre dette (med bevegelse av f.eks/blant annet kinn som utvider seg når hun tar gebisset ut)?

Tusen takk på forhånd :)

Brukeravatar

NastyMix
Sted: moss

Legg innav NastyMix » lør 09 jan, 2010

Det er et veldig omfattende tema du er inne på nå... Hvis det er en skoleoppgave, så skal dere gjennom lipsync og morphtargets og hvordan man setter opp disse. En av morphtargetsene kan være ansiktet til gammel dame med utvidet kinn hvor du kan forandre på "styrken" av utvidelse fra 0 til 100... Annen target kan du ha av litt skrunket pepper som faller litt innover. Det er når gebisset er ute....

Kan sikkert se om jeg har noen linker til tuts liggenes når jeg kommer hjem :) ellers er det bare å google på facemodeling, faceial expressions og morphtargets :)
"Det er sannsynlig at noe usannsynlig vil skje."

Brukeravatar

Trådstarter
pnkyfish

Legg innav pnkyfish » søn 10 jan, 2010

Tusen takk for svar.

Akkurat det med gebisset er min idé, og ikke noe alle må gjøre, men vi ble anbefalt å ha med lipsync for å øve oss på dette/vise at vi kan det (vi har nesten ikke hatt noe om ansiktsrigging og i hvert fall ikke morphing).

Setter veldig pris på at du kan sende meg linker på tutorials :)

Brukeravatar

Trådstarter
pnkyfish

Legg innav pnkyfish » søn 10 jan, 2010

skrunket pepper som faller litt innover

Forresten, denne setningen var litt ukjent for meg. Betyr det rett og slett kinnene som er sammentrukket..?

Brukeravatar

NastyMix
Sted: moss

Legg innav NastyMix » man 11 jan, 2010

http://www.3d-tutorial.com/intro_to_mor ... -1058.html

Eneste grei tut som er gratis jeg fant så langt. Anbefaler å ta det på full screen for den er i veldig fin oppløsning.
"Det er sannsynlig at noe usannsynlig vil skje."

Gå tilbake til «Animering og rigging»