Endre tangents in 3ds Max?

Moderatorer: dboydesign, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
nubbix

Endre tangents in 3ds Max?

Legg innav nubbix » man 09 jun, 2014

Hei folkens.

Ny i gamet og trenger sårt noen kloke hoders ideer og innspill.
Saken er at jeg tror jeg har gjort litt kraftig fra meg på leggen i det jeg skulle animere til en oppgave.
Satte "create new key tangents" til block og animerte en karakter (walk cycle og basketballspill.)
Problemet oppstod når jeg valgte alle tangentene og skulle endre tangents til smooth, spline eller slow..
Det som skjer er at fotbladene snurrer 360 grader rundt når figuren går og alt virker offset.

Finnes det noen måte å endre dette på, evt. noen scripts e.l?

Redd for at 300 frames kan være ødelagt, har dessverre ikke tid til å begynne på nytt.

mvh
Tom
To Geeky To Be Cool, To Cool To Be Ordinary

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tir 10 jun, 2014

Høres ut som du du må inn i curve editoren din og justere kurvene. Antageligvis hvis du ser på rotasjonskurven din så flyttes den over 360 grader. Du må dra disse "peaks'ene" ned så burde det ordne seg.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Trådstarter
nubbix

Legg innav nubbix » tir 10 jun, 2014

Takk for svaret. Ordnet dette ved å sette inn motstridene keys på alle frames før og etter. Produktet til slutt var jeg ikke fornøyd med, men tidsbegrensningen gjorde at jeg ikke rakk å følge ditt tips og råd. Men det er derfor vi lærer, slik at neste gang vet jeg hvordan det bør gjøres fra starten slik at samme feil ikke gjentas.

Igjen stor takk for svaret ditt :)
To Geeky To Be Cool, To Cool To Be Ordinary

Gå tilbake til «Animering og rigging»