3Ds Max. CATrig "add gizmo" ikke synlig. SOLVED

Moderatorer: dboydesign, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Those Silly People
Innlegg: 89
Registrert: ons 27 jan, 2010
Sted: Ski
Kontakt:

3Ds Max. CATrig "add gizmo" ikke synlig. SOLVED

Legg innav Those Silly People » man 18 mar, 2013

Hei! jeg driver for øyeblikket å setter opp en CATrig, men når jeg prøver å legge til en gizmo som håndledds kontroll blir den ikke synlig og i det jeg går ut av seleksjon så forsvinner gizmoen fra scenen totalt. Hadde samme problemet med forrige CATrig jeg satt opp, men husker ikke hvordan jeg kom frem til en løsning.


Bilde

Som dere ser er nGon ikke synlig i viewporten samme går for de andre spline objektene. Eneste som ser ut til å fungere er torusen.
BildeBilde

Sjekket om det var et layer problem, men det ser ut til å være i orden.
Bilde

Heller ikke noe spesielt i properties.
Bilde

Alt i modifier panelet er på default når gizmoen ble lagt til.
Bilde


Om dere vet hvordan jeg kan fikse dette lille problemet og hvis dere la merke til noe jeg ikke fikk med meg ville jeg satt virkelig pris på en tilbakemelding.
Tusen Takk! :D
Sist redigert av Those Silly People den tir 19 mar, 2013, redigert 1 gang totalt.
Ole Daniel Aarnes
3D Character Animator & Generalist

http://oleaarnes.weebly.com/

Brukeravatar

Trådstarter
Those Silly People
Innlegg: 89
Registrert: ons 27 jan, 2010
Sted: Ski
Kontakt:

Legg innav Those Silly People » tir 19 mar, 2013

Gjort mer google research uten stort hell.

Fant ut at NGon gizmoen ikke forsvant, men er fortsatt ikke synlig.

Kom også over denne tråden i CGTalk.
CGTalk - Bug with CAT gizmos

Hvor dette innlegget virket ganske behjelpelig.


3DMadness

Good news! Problem solved!

The thing is: I was replacing the file in this folder:

C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2012\plugcfg\CAT\Gizmos

Then after fiddling with this file, I realised this wasn't file that max was looking at, then after a bit of search I've realised the one was in this folder:

C:\Users\Flavio\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\2012 - 64bit\enu\plugcfg\CAT\Gizmos

Resaving this file solved the problem. This also solved another problem we had here: we were trying to add some new gizmos to cat in this file but these new gizmos never showed up, since I was saving the wrong file. Now we've got two problems solved at once. :thumbsup:

Thanks for your support, Sergio.

Cheers!

Flavio


Men dessverre funket det ikke og jeg er helt uten ideer.

..Hjelp!
Ole Daniel Aarnes

3D Character Animator & Generalist



http://oleaarnes.weebly.com/

Brukeravatar

Trådstarter
Those Silly People
Innlegg: 89
Registrert: ons 27 jan, 2010
Sted: Ski
Kontakt:

Legg innav Those Silly People » tir 19 mar, 2013

Har nå løst det lille problemet.

Vet ikke om det har stort og si, men jeg prøvde å importere Gizmos.max fra
C:\Users\<Users>\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\2012 - 64bit\enu\plugcfg\CAT\Gizmos
Hvor jeg fant ut at jeg ikke kunne se Gismoene der heller, så jeg tok og lagde en eksakt kopi av filen i en ny Max-fil og byttet ut både i nevnte mappe og i samme mappe i programfiler.

Jeg fant ikke løsningen til å fungere, men jeg tok den typiske import-alt-til-ny-max-fil. Hvor jeg prøvde "add Gizmo" en gang til. Sant nok så fungerte det. Hurra!

Det må ha vært en innstilling i den gamle fila som ga denne lille buggen, jeg vet dessverre ikke hva. Det som er viktig er at jeg nå kan fortsette å sette opp riggen min.


Håper dette kan hjelpe andre med samme problemet.
Ole Daniel Aarnes

3D Character Animator & Generalist



http://oleaarnes.weebly.com/


Gå tilbake til «Animering og rigging»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron