This drink IS on the house

Her finner du en utvalgt samling av arbeider medlemmer har postet her på 3Dhue.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tor 03 nov, 2011

Jeg likte bildet veldig godt!

Jeg heller litt mot at Vader burde sett litt større ut. Selv om alt er fysisk korrekt, så kunne man kanskje gjort noen småforandringer på kameravinkelen?

Resten er fett! Likte Pulp Fiction - filmen bak baren!

Når det gjelder kritikken: Athidi har i prinsippet rett, men det ble kanskje litt mye eksekusjonspelotong-takter her :P
Du burde kanskje satt opp en liste med hva du har gjort helt i begynnelsen av posten, samtidig som du påpeker at det er komposisjonen du legger ut, hvor assets kun er assets for å vise dette. Nå så ikke jeg hva du skrev før første posten ble redigert, så jeg føler jeg er litt utenforstående her. Informasjonen som kommer fra NÅ er ihvertfall helt kurant ...

Hva slags Render er Vray ADV? På bildet ser det ut som at GPU er involvert. Hvis så er tilfelle, hvor lang tid tok det å rendre bildet, og på hva slags maskinvare?
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Trådstarter
larma
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav larma » ons 16 nov, 2011

DA har jeg endelig fått pusset litt på den.. Om det ble til det BEDRE er jeg ikke sikker på, men ville prøve å imøtekomme flest mulig av de forslagene jeg har fått på forumet. For å få med alt det nye måtte bildet få en litt ny form, så det har nå blitt enda mer panorama enn før. :)

Så det som har blitt lagt til er:

- Flere troopers
- Mørkere bordplate med mer konsentrerte spoter
- mer Star Wars-look på selve rommet. Dører, kanter etc, samt navneskiltet DEATH BAR.
- mer props: Darth Maul, Emperor Palpatine, frosset Han Solo, Hjelmene til grievous og Boba Fett
- Et lite forke på bartenderen for å skille han litt ut fra de andre trooperne.

Modellering har det ikke vært mye av, med unntak av endringene på selve rommet. Maul, Fett, Solo, Grievous og Palpatine fant jeg på nett, men gjorde en god del arbeid med posing, shading, teksturering og lyssetting.

Håper dere liker versjon 2! :) Kanskje det blir en versjon 3 også hvis det kommer noen gode forslag! :)

[align=center]Bilde[/align]
Maybe, just once, someone will call me 'Sir' without adding, 'You're making a scene.'

Lars "Preke" Martinsen
www.larsmartinsen.com

Brukeravatar

SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » ons 16 nov, 2011

Skikkelig kult! Ser mye bedre ut nå.

Hvis jeg skal kommentere på noge som kunne gjort det enda bedre:
- Kunne fått til en mer dynamisk posering av hånden til darth vader (høyre hånden). F.eks skille pekefingeren fekk fra langfingeren ved å bøye den litt mer oppover. Også bøye langfingeren litt ned slik at du får litt "luft" mellom de to fingrene.
- Hendene til bartender-trooperen ser ikke ut til å ha kontakt med bordplaten. La dem hvile mer flatt eller ha tuppene bøyd slik at det ser ut som det er vekt på dem.
- Likte at det var flere troopers. Han bakerste trooperen i midten av bildet kunne vært litt mer oppreist og litt mer til høyre. Nå har hjelmen hans en uheldig tangent med tommelen til darth vader. Når hånden til darth vader får mer luft rundt seg så får den også mer oppmerksomhet. Lettere å legge merke til.

Igjen, super kult og awesome bilde! Håper dette hjelper :)

Brukeravatar

Trådstarter
larma
Kontakt:

Legg innav larma » tor 17 nov, 2011

Hey! Tusen takk! (Må si meg helt enig.. hehe..)

- Hånda: Ja, enig med deg der! Sleit litt med å finne en "perfekt" positur, så la den litt til side, også ble jeg vel litt blind på det. Men denne fortjener helt klart mer oppmerksomhet!

- Hmm.. Her har det skjedd en feil, rett og slett.. jeg Må ha prestert å flytte trooperen litt opp.. jeg ser det samme på kluten under den samme hånda hans! Takk! :)

- Se der ja.. Prøvde å unngå sånne tangenter, men man blir jo litt blind på ting når det begynner å bli så mange elementer å ta hensyn til! Dette må jo også fikses!

Tusen takk! Masse bra kommentarer som jeg kan ta tak i!
Maybe, just once, someone will call me 'Sir' without adding, 'You're making a scene.'

Lars "Preke" Martinsen

www.larsmartinsen.com

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » tor 17 nov, 2011

Ser mye kulere ut nå Lars!

Eneste tingen jeg kunne tenkt meg er en mer glossy benk plate. Føler den er litt for matt men lyset på benkplaten vil nok endres en del da så er ikke sikkert det vil se så mye bedre ut.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

christerb
Kontakt:

Legg innav christerb » tor 17 nov, 2011

Herlig forbedring. :D

Brukeravatar

Trådstarter
larma
Kontakt:

Legg innav larma » fre 18 nov, 2011

krth8: Versjn 3 står nå og rendrer - med litt mer glossy benkeplate. Det er som du sier, at dette kødder litt med den generelle lyssettingen. Men jeg trooor kanskje jeg har klart å finne en fin balanse.

christerb: Takker! :)

Lars "Preke" Martinsen

www.larsmartinsen.com

pampers

Legg innav pampers » lør 19 nov, 2011

me gusta!

Brukeravatar

Trådstarter
larma
Kontakt:

Legg innav larma » lør 19 nov, 2011

Sånn!! Da tror jeg jaggu at jeg sier meg ferdig med denne.. :)

Det som har blitt lagt til er:

- En god del arbeid på Palpatine og Maul, for at de skulle se bedre ut.
- Tie-Pilot lagt til i bakgrunnen.
- Modellert, poset og shadet en Jawa til forgrunnen..
- Byttet ut menyen bak på bardisken med en liten Mouse-droid

Håper dere liker resultatet! Det har vært veldig moro å jobbe med, hvertfall! :) GOD HELG!
[align=center]Bilde[/align]

Lars "Preke" Martinsen

www.larsmartinsen.com

pampers

Legg innav pampers » lør 19 nov, 2011

Så at dette bildet hadde over 100k views på reddit ^^

Brukeravatar

Trådstarter
larma
Kontakt:

Legg innav larma » lør 19 nov, 2011

pampers skrev:Så at dette bildet hadde over 100k views på reddit ^^

What???? Reddit?

Lars "Preke" Martinsen

www.larsmartinsen.com

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » lør 19 nov, 2011

Er vel paa tide aa hoppe inn her og si at dette bildet er fantastisk.
Morsomt aa se at du bare adder mer og mer uten at det blir for mye og.
Liker Death Bar og Emperor i samtale med Maul om noe helt absurd sikkert
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Trådstarter
larma
Kontakt:

Legg innav larma » man 21 nov, 2011

Mikademius: Takker! :D Har virkelig lyst til å dytte inn ennå mer.. men det begynner å være farlig nærme smertegrensa for hva det er plass til nå..

Lars "Preke" Martinsen

www.larsmartinsen.com

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » man 21 nov, 2011

Dette bildet har blitt kjempebra! Du har endret på ting folk ikke var helt fornøyd med, og atpåtil lagt til mer snacks. Jawa'en som sikler etter lightsaber'n til Vader er et godt eksempel! ;)

Hvis du fortsatt er åpen for feedback, så reagerer jeg litt på perspektivforvrengningen i sidene. Hodene til sith-duoen blir muligens litt for avlange der. Kanskje en smule fisheye-projeksjon hadde gjort seg? :)

Brukeravatar

Dunkejudas
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » man 21 nov, 2011

Kjempekult bilde og veldig moro å se fremgangen fra render til render! Humra godt av Death Bar :)

Gå tilbake til «Utvalgte arbeider»