The Library

Her finner du en utvalgt samling av arbeider medlemmer har postet her på 3Dhue.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Gabbe
Sted: Oslo

The Library

Legg innav Gabbe » tir 26 jan, 2010

Modelert i 3dsmax, Zbrush på karakteren. Rendret med VRay og post i PS.Bilde
Bilde
Sist redigert av Gabbe den ons 27 jan, 2010, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tir 26 jan, 2010

Utrolig stilig! Veldig stilig lyssetting og stemning i bildet. Virkelig noe etter min smak. Liker og de små krypene som er under bokhyllen til høyre.

En ting jeg ville forbedret er karen på trommer. Jeg synes designet bør forbedres, og at han er for statisk. Hadde vært fett om han var midt i en heftig trommesolo med tungen i munnviken, eller noe lignende. Det samme gjelder forsåvidt skapnignene som er under bokhyllen til høyre. De ser litt statisk ut.

Men alt i alt så elsker jeg det! :)
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » ons 27 jan, 2010

Veldig kult bilde! Kjempefin belysning og masse detaljer å kikke på!
Det jeg legger merke til er at det ser ut som samme tekstur er strekt over flere bøker flere steder. Ser dette spesielt godt til høyre i bildet. Synes bildet fortjener at du fikser opp i dette ;)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » ons 27 jan, 2010

wooha! likte veldig godt komposisjonen og at du har viduene åpne med vind som forstyrrer balansen i rommet. Skaper en veldig god dynamisk stemning. Kan nesten høre trommesoloen hans. genial vri på interiørdesign. Faen hvor kult det bildet var :)

Brukeravatar

Damio
Sted: Kløfta

Legg innav Damio » ons 27 jan, 2010

Jeg syns trommeslageren ødelegger bilde. Mulig jeg er sær. Du har laget to fete ting, en awesome scene og en fet karaktert som spiller trommer, men sammen syns jeg ikke det passer. Bilde er selvfølgelig bra, men jeg trur du kunne ha gjort det enda bedre.

Trådstarter
Gabbe

Legg innav Gabbe » ons 27 jan, 2010

Takk for gode tilbakemeldinger. Hyggelig at dere synes bildet var kult.
Ideen bak bilde var å sette inn noe man ikke forventer i et miljø. Tanken var et stille bibliotek, hvor det da er et trommesett med en trommeslager som ikke er et vanlig syn i et bibliotek.

Jeg lurte lenge på hvordan karakteren skulle se ut. Jeg hadde opprinnelig sett for meg en mye mer rufsete og "sprelsk" hårball av en karakter. Men det ble denne litt underlige klumpen i stede.

Jeg er veldig enig at han er altfor statisk.
Jeg har alltid likt å tegne morsomme karakterer for hånd, men jeg ser at jeg har en utfordring i å få det samme "livet" i en karakter når jeg overfører det til 3D!

Har nok slurvet litt i textureringen av noen bøker ja, skal få fikset opp i det.

- Kanskje jeg burde få inn en helt annen karakter også...

Det store problemet mitt er at jeg mister interessen for et prosjekt altfor fort, og gidder ikke fortsette. Plutselig ser man en kul film og vips så vil man lage robot istede!

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » ons 27 jan, 2010

Digger bildet! Men enig med at karakteren ikke passer så godt inn med resten, spesielt siden han er så statisk.
Det store problemet mitt er at jeg mister interessen for et prosjekt altfor fort, og gidder ikke fortsette. Plutselig ser man en kul film og vips så vil man lage robot istede!

Kjenner det problemet altfor godt! :P men prøver å være streng mot meg selv og holde meg til et prosjekt så lenge som mulig
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

NastyMix
Sted: moss

Legg innav NastyMix » ons 27 jan, 2010

Jeg tror at jeg legger litt til det som ble sagt her før...

Masse kudos for karakteren og enda mer for bibliotekrenderen, men...de to har to forskjellige stiler. Biblioteket er ganske så realistisk både i textur og lyset, mens karakteren er veldig cartoonish/plastelina...men ok, hvis man legger på litt filmgrain kan jeg kjøpe en litt "flåklypa" stil, da må du egentlig visuelt forklare hva karakteren din gjør i rommet. For øyeblikket ser det ut som han er like stille som biblioteket selv. Han står der og ikke tørr å løfte opp armen for å lage bråk, samt titter forsiktig mot kamera for å se om vi som tilskuere kommer til å ferske han... :)

Jeg foreslår at du lager en pose på han der han lager kaos på stedet. Han slår i trommene og nyter hvert eneste sekund av det. Jeg ville også understreket kaoset med mange fler papirer i lufta og på gulvet som blir blåst vek av vinden. Legg på en liten motion blur på noen av papirer og drum sticksene.

Det er i hvertfall sån jeg ser det for meg :D

Referanser
Bilde
Bilde
Bilde[/img]
"Det er sannsynlig at noe usannsynlig vil skje."

Brukeravatar

filmelskeren
Sted: Skien
Kontakt:

Legg innav filmelskeren » tor 28 jan, 2010

Ser veldig bra ut dette her, bra jobba...

Er som de fleste nevner her, karakteren må gjøres noe med her, men liker kontrasten med ett trommesett i ett bibliotek;)

En ting jeg vil påpeke da...er døra litt liten? syntes døre er er veldig liten i forhold til trommesettet og skrivebordet, eller kommer det av FOV til kamera? I så fall burde du modellere døre enda større for å kompensere for det;)

Burde kanskje rendre ut bildet mer avlangt, ser noe i taket(en flott himmelvelving kanskje???) som kunne sees mer, da kunne du også få lyskrona høyre opp, syntes den henger lavt(igjen i forhold til døra)

agradula

Legg innav agradula » tor 28 jan, 2010

Jeg likte godt at det ser ut som om det er en slags miniatyr. :) Selve bygget altså.

Brukeravatar

bonden3
Sted: Nøtterøy
Kontakt:

Legg innav bonden3 » tor 28 jan, 2010

sykt fet ide dette her. Likte bildet veldig godt helt til jeg så den karakteren og de små karkaterene under hyllen. Syntes bildet hadde vært enda bedre en det allerede er hvis det ikke var noe karakterer i det. Det forteller liksom en historie, men samtidig lar det noe være opp til fantasien.

sykt digg lyssetting!! =D>

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » søn 31 jan, 2010

Hei Gabbe, meget stilig verk dette her. Likte veldig godt selve rommet, med den gamle lysekronen, malingen i taket, pluss det ekstra lille nivået ved de øverste vinduene.

Ting å forbedre:

Karakteren. Dette har blitt forklart.
Bøkene. Mer variasjon, også nevnt.
Løvbladene. Nå svever de inn i rommet, ganske ubetydelig. Jeg så dem ikke før jeg studerte Wire'n. Hiv på mer motionblur, evt også på gardinene, for å gi mer bevegelse i rommet. (Kanskje også på trommeslageren, etter at du har gitt ham en skikkelig pose).

Bilde

Dybde. Det er allerede nevnt at dette ser veldig miniatyrisk ut. Jeg er enig, og grunnen til det er at du bruker en del DoF i en setting hvor man nesten ikke skulle kunne se det. Derfor blir alt mindre.
Kanskje du med vilje lagde den looken, men personlig syns jeg dette bildet funker bedre i 1:1 skala. Men det er meg...
Potteplanter. Her la jeg merke til at du har skalert pottene sidelengs, noe som ødela litt for meg. Første tenkte jeg det var viewport distortion, skapt av høy kameravinkel, men etter å ha studert Wire'n ser jeg at pottene faktisk er strekte. En blomsterpotte bør være rund, syns nå jeg.

Bilde

Håper dette kan bidra til å forbedre et allerede flott bilde:)

Trådstarter
Gabbe

Legg innav Gabbe » fre 05 feb, 2010

Veldig morro at så mange likte bildet! Og dere har utrolig mye bra kommentarer syns jeg.
Mye jeg er veldig enig, som jeg skal prøve å gjøre noe med. Har bare så lite tid om dagen, men lover å poste oppdateringer...

Brukeravatar

InSaneTK
Sted: Asker kommune
Kontakt:

Legg innav InSaneTK » lør 06 feb, 2010

Veldig bra render og comping, bortsett fra depth of fielden / antialiasen syns jeg. Hvilken oppløsning rendret du ut i? Jeg syns overgangen fra det som er litt blury til skarpt mangler litt pixler å jobbe med. Det ser litt "prikkete"/noisy ut der det er mye lys kontrast, spesielt på den en "symbal-greia" som står for seg selv. I wireframe renderen er metalstanga helt rett, men i renderen ser den veldig hakkete og noisy ut. Refleksjonen er ikke så clean (uansett hvor detaljert det den reflekterer er) som den kunne ha vært.
Honesty is the first chapter in the book of wisdom.
- Thomas Jefferson

miranda
Kontakt:

...

Legg innav miranda » søn 07 feb, 2010

jeg hang meg eg bare opp i teksturen i den buede hylla el hva det er over vinduet... burde ikke den også være buet??

ellers mycket bra;) Komosisjonsmessig ødelegger nok trommefyren litt - det funker sikkert fett i en kamerakjøring, men som stillbilde føler jeg han er for langt unna. det er lixom vanskelig å sette fokus på noe som helst. Gi han den opmerksomheten han fortjener!!

jeg lurte EGENTLIG på om noen vet hvordan jeg kan få en cymbal til å oppføre seg som en cymbal:) jeg tenkte å prøve en kombinasjon av spring og pin constraints sammen med rigid body, men jeg er blitt svimmel av å prøve.. Pluss hva med trommeskinnene? jeg tenkte på Ncloth, men blir svimmel før jeg har prøvd;) uansett - kult om noen har noen tips.

Det kan vel være jeg kjører en egen tråd, men det første jeg så her inne var et trommesett - pretty funny;)

Gå tilbake til «Utvalgte arbeider»