dCepT's skissetråd - 16. april - creature design til film

Her finner du en utvalgt samling av arbeider medlemmer har postet her på 3Dhue.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » fre 24 apr, 2009

absolutt fantastisk..
har ikke så mye mer å si enn det .. kanskje skallet under kunne komme mer frem.. men ser uansett nydelig ut.. jeg digger dette.. please hold tråden i live dcept.. jeg liker det jeg ser.
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Era
Kontakt:

Legg innav Era » søn 26 apr, 2009

Skikkelig bra concept art dette! Likte særlig "Hidden in Plain Sight" og de fallout inspirerte bildene. Keep it up ;D

Brukeravatar

Trådstarter
dCepT
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dCepT » tor 14 mai, 2009

MarciahL: Tusen takk! :) Skal prøve så godt jeg kan å holde tråden i live! Hva holder du på med for tiden på jobben, forresten?

Era: Takker! Alltid kult å høre at folk liker arbeidet jeg gjør! :) Keepin' it up! Hehe

Her er en greie jeg gjorde her om dagen.. jeg hadde malt environments i 12 eller 13 timer på jobb (og et prosjekt jeg og dboy holder på med) den dagen, så jeg trengte å gjøre noe annet.. så det ble en character.. heh.. ikke noe ArtRage på den her.. bare fifla med Photoshop... litt glættere enn det jeg gjør til vanlig kanskje.. hehe.. anywhoo.. Jeg hadde tenkt litt på Equilibrium (den near-future totalitær-samfunn filmen med Christian Bale som en Tetra Grammaton Cleric), og kinesisk kung-fu.. og en SWAT soldat.. haha.. litt kveldsmorro :)

dC
Vedlegg
Concept_SWAT_web.jpg
Monkey Style gun forms concept
(48.97 kiB) Lastet ned 8935 ganger

Brukeravatar

Aleks90
Sted: Nordland, Sortland
Kontakt:

Legg innav Aleks90 » tor 14 mai, 2009

Fett!! The new art of fighting, guns and kung-fu.. yeah. Minner meg litt om "Equilibrium" ^^

Drit bra tegna!

Brukeravatar

Trådstarter
dCepT
Kontakt:

Legg innav dCepT » tor 18 jun, 2009

Aleks90: takker! :)

Litt defibrillator-action på thread'en min her.. hehe.. bare et par tre nye saker..

dC
Vedlegg
Naiade.jpg
(101.28 kiB) Lastet ned 8854 ganger
Profiles_original.jpg
(124.98 kiB) Lastet ned 8854 ganger
18060915.jpg
(104.84 kiB) Lastet ned 8854 ganger

Brukeravatar

Zinho
Sted: Kristiansund

Legg innav Zinho » tor 18 jun, 2009

Kjempeflotte bilder!
Bruker du bilder av modeller i diverse positurer i stor grad, eller skaper du tegningene i hodet?

Lurer på hvordan du jobber :D

Shinke
Sted: Kjeller, Lillestrøm

Legg innav Shinke » man 13 jul, 2009

Hah!
Her åpner jeg 2Dgalleriet for å se hva slags 2Darbeid folk mekker på 3Dhue, også finner jeg deg! Overraska, men positivt! :D

Har jo sett mesteparten av dette før, men tror ikke jeg har kommentert på dama i den røde kjolen før.
Nice farger og mood på det bildet, og digger de draperiet!
Det ser veldig bra ut.
Vannet er kult, men kunne trengt litt mer kontrast i refleksjonene!
Crits: posen hennes ser litt stiv ut!
Hva med å gjøre den delen av kjolen som er i kontakt med vannet noe mørkere? Tøy pleier jo å bli mørkere når det er vått!

Karene med fjærpynt på huet er kule foresten.
Selve fjæra ser bra ut. Kule kontraster i lyset. Nice piece! :)

Brukeravatar

Trådstarter
dCepT
Kontakt:

Legg innav dCepT » tor 20 aug, 2009

Zinho: Tja.. kommer an på.. jeg har en tendens til å skyte litt referanse fotoer hvis jeg ikke klarer å dra pose'en ut av hodet mitt, men det er mye som er uten støttebein.. Den der monkey style SWAT-duden var referert for pose'en sin del.. jeg hadde ca. pose i hodet (sett alt for mye kung fu filmer.. hahaha) men jeg ville at det skulle være riktig.. for å legge til litt "troverdighet" til konseptet, så da var det å sjekke ut gamle filmer og google litt. Ikke det at å se kung fu film er en kjip aktivitet for å finne referanse.. haha

Shinke: Gode crits! Hørt et par andre som hadde litt å utsette på den pose'en, så jeg driver med en repaint.. hehe.. går litt treigt though, siden den er levert til prosjektet den skulle være til, så er det litt tyngre å fortsette.. men jeg var fornøyd med den der når den var ferdig.. Skal prøve å huske å oppdatere her og på CA når jeg har fomla meg ferdig :D

Yeah.. så jeg har studert i det siste.. tatt filmer jeg synes er pent filmet og satt på pause og gjort speedpaint studier av fargene, lyset og komposisjonen de bruker.. masse å lære fra dyktige DOP's!

Også siden dette er et 3D-forum så poster jeg noe jeg drev og tuklet med i går.. DBoy har pressa meg i lengre tid til å teste zBrush, så jeg satt og kranglet med interface'et i går og prøvde meg frem.. gjort den helt fra scratch med zspheres, gjort om til polys og sculpt'a.. det er ikke en pen modell etter noen standard, men jeg dumpa den inn i photoshop og malte oppå.. og da havnet den et sted som jeg synes var litt cool :)
Vedlegg
FromHell1.jpg
(46.18 kiB) Lastet ned 8573 ganger
InterviewWVampire.jpg
(70.62 kiB) Lastet ned 8573 ganger
Nightmare.jpg
(114.83 kiB) Lastet ned 8573 ganger

Brukeravatar

SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » tor 20 aug, 2009

Veldig bra Nightmare karakter :)
Tenkte mareritt med engang jeg så den. Du burde gjøre mer slike arbeid. ;D

Brukeravatar

Trådstarter
dCepT
Kontakt:

Legg innav dCepT » tir 01 sep, 2009

SveinKF: Takker! Her er mer av sånt arbeid.. haha

Enda en nightmare karakter.. jeg brukte mye mindre tid i zBrush og hoppet fort tilbake til photoshop her.. mye mer glad i å male enn å sculpte..hehe.. men zBrush er veldig bra 3d verktøy for sånne som meg som får brain melt når jeg prøver meg på max eller maya.. haha..
Vedlegg
Nightmare2.jpg
(53.94 kiB) Lastet ned 8447 ganger

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » tir 01 sep, 2009

konge :) liker blandingen. karakteren får bra dybde. får litt lyst å prøve på det samme.

naiom
Kontakt:

Legg innav naiom » ons 02 sep, 2009

Drit kult, nightmare indeed :D
ahaa... wait.. what?

Brukeravatar

SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » ons 02 sep, 2009

Awesome! I told you it was a good choice ;D Ble enda kulere denne gangen. Skikkelig creepy med bare stubber til å gå på.

Brukeravatar

Trådstarter
dCepT
Kontakt:

Legg innav dCepT » man 07 sep, 2009

Hei og hopp folkens!

EinarM: Det er morro! Selv om jeg bruker mindre og mindre tid i zBrush og mer og mer tid i Photoshop.. hehe.. that being said; all takk til zBrush som inspirerte meg til å gjøre disse nightmare creatures'a.. hadde kanskje ikke kommet opp med de hvis jeg ikke hadde kåla rundt der.. hehe..

naiom: takker så mye!

SveinKF: Indeed it was :) her er enda en.. hehe.. spammer tråden min med nightmare critters nå :P
Vedlegg
Nightmare3.jpg
(51.35 kiB) Lastet ned 8323 ganger

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » man 07 sep, 2009

Her er noen små ting jeg tenkte etter jeg så siste bilde:
-Sånne "kryp"? trenger ikke body armor.
-Likte ikke hode, får den bare til å se ut som en alien.
-Savner dype kjøttsår.

Men dette var bare noe jeg satt å tenkte på når jeg så bildet.
Eller har du mangen flotte bilder, liker stilen din veldig godt!
The road to success is always under construction.

Gå tilbake til «Utvalgte arbeider»