dCepT's skissetråd - 16. april - creature design til film

Her finner du en utvalgt samling av arbeider medlemmer har postet her på 3Dhue.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » man 07 sep, 2009

Artig! Synes også hode på den siste der var noe spesielt. Minner eller en del om Silent Hill :)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

WeeZ
Sted: Kjeller. Rett utenfor Oslo.
Kontakt:

Legg innav WeeZ » man 07 sep, 2009

Evil Earthworm Jim? :wink:
- Du grønne, glitrende 3D god dag! -

Brukeravatar

Trådstarter
dCepT
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dCepT » ons 14 okt, 2009

Takk for replies alle sammen! :)

Her er litt recent stuff.. mer aper denne gangen :)
Vedlegg
Sarge.jpg
Sgt. C.Himp
(103.98 kiB) Lastet ned 7308 ganger
samoorai_monkee_flat.jpg
Chimporai? Samuchimp?
(53.17 kiB) Lastet ned 7308 ganger
ChIamp.jpg
ChimpChamp
(72.81 kiB) Lastet ned 7308 ganger

naiom
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav naiom » tir 27 okt, 2009

ooh, digga den siste "sarge"
swheet:D
ahaa... wait.. what?

Brukeravatar

Trådstarter
dCepT
Kontakt:

Legg innav dCepT » tir 30 mar, 2010

Oida! Lenge siden jeg har vært inne her.. sorry folkens!

naiom: thanks!

Har gått frilans i år, og den første tiden har vært litt travel. Har vært og jobbet med Daniel og gutta på Storyline Studios bl.a. og endel illustrasjoner til PnP RPGs.

Så siden jeg er frilans nå så er det vel på pass med litt skamløs selv-promotering :) Hvis du/dere trenger konseptkunst eller illustrasjoner er det bare å sende meg en mail på fredrik[at]dcept.com!

Og et nytt bilde da, seff

Bilde

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » tir 30 mar, 2010

Ser mer og mer nå på første året på noroff at det å kunne tegne er en stor fordel.

Med andre ord:

Misunnelig!

Brukeravatar

dboydesign
Moderator
Kontakt:

Legg innav dboydesign » ons 31 mar, 2010

Yo bro!

Flott bilde Fredrik!
Digger fargene og rendringa di. Morro og se at du har rendret dette bildet mer en jeg har sett før :D

Noen få små ørlige tiny tiny crits.
Selv føler jeg at noen av posene er litt unaturlig. Han som skyter ser litt off balance ut. Knærne hans er litt veldig bøyd i forhold til hvor overkroppen hans er plassert. Jeg trur det hadde hjelpet dersom overkroppen var mer sentret over beina hans.

Varulven er jo riktig, men siden han er på vei til angripe så trur jeg det ville lest bedre dersom de bakerste beinet hadde lettet en del mer. Det ser nå ut som han gjør et sprang mot karakteren på bakken, men jeg trur det ville vært mer dynamiskt om beinet var i mer bevegelse ;)

Keep up the good work!

Danny...
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE

Brukeravatar

Trådstarter
dCepT
Kontakt:

Legg innav dCepT » fre 16 apr, 2010

Hei folkens! Stilig ny design på hue! Tusen takk til de som bestemte seg for å promotere meg på forsiden! Var veldig morro å komme inn og se ene konseptet mitt der!

oophus: :) Takk! Hvis du har lyst til å blir flink til å tegne, så bare go wild! Skaff blyanter og papir! :D

dboy: Oh, Dannybooooyyyyy! The pipes the pipes are calling! From glen to glen, and down the mountainside! Takk for bra crit, mann! vi har preiket om det bildet her live, så jeg nøyer meg med å si at jeg skal ta med meg tankene til neste bilde!

Har vært latterlig busy i det siste. Så som vanlig: beklager at det tar så lang tid mellom hver oppdatering ;)

Her er en character/creature design som jeg gjorde for "Raven Waiting", en film som er i pre-prod foreløpig og er planlagt å skyte principal photography i juli/august.

Jeg fikk lov til å vise frem han her av produksjonsfirmaet:

Bilde

Jeg holder på med noen til av samme sort til filmen nå. Såvidt jeg har forstått det kommer det til å bli laget kostyme til skuespiller, animatronic puppet og en 3d versjon av han her. Gleder meg som en unge til å se han tasle rundt på skjermen!

Det kommer snart ut en production-podcast hvor jeg prater litt om jobben min på filmen. Skal prøve å linke dit når den tid kommer. Ellers så er hjemmesiden til filmen her: Webpage

- Fredrik/dCepT

Gå tilbake til «Utvalgte arbeider»