Airbus i headerbilde til nettside

Her finner du en utvalgt samling av arbeider medlemmer har postet her på 3Dhue.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Innlegg: 2164
Registrert: man 10 mar, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » ons 13 aug, 2008

det første bildet i en rekke av 3 du postet er klart best, du får flyet bedre frem der og det er vel hele poenget med illustrasjonen :) det siste bildet var kult, men ble altfor mørkt etter min mening når det gjelder å vise det frem i "markedsførig" sammenheng


*Pete*
Innlegg: 23
Registrert: ons 30 mai, 2007

Legg innav *Pete* » tor 28 aug, 2008

Jeg kan ikke fatte og begripe hva det er som gjør antialiasing så problematisk på akkurat denne.



Dersom du har på "limit dynamic range" så antialiaserer LW super-lyse (mer enn 255,255,255) pixlar bedre...

beklager for sein svar...er ikke her så ofte.

Brukeravatar

Trådstarter
OlaHaldor
Innlegg: 401
Registrert: lør 04 aug, 2007
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » søn 31 aug, 2008

Takktakk, *Pete* - skal ta en titt på det :)
Generalist @ Qvisten

Brukeravatar

artifushion
Innlegg: 727
Registrert: ons 03 jan, 2007
Sted: Norge
Kontakt:

Legg innav artifushion » tir 09 sep, 2008

Hva slags modelleringstekikk brukte du på flyet?
www.amvfx.com

Brukeravatar

larsem8
Innlegg: 1506
Registrert: ons 09 nov, 2005
Sted: Kristiansand

Legg innav larsem8 » tir 09 sep, 2008

Hva slags modelleringstekikk brukte du på flyet?


Han brukte vel "fått-fra-kunde"-teknikken som det står i posten :)
Alle gode ting er 3D

Brukeravatar

artifushion
Innlegg: 727
Registrert: ons 03 jan, 2007
Sted: Norge
Kontakt:

Legg innav artifushion » tir 09 sep, 2008

Doh. I feel like a stupid person :p

Leste hovedposten for et par dager siden, og har tenkt litt på det. Huska ikke den lille detaljen :P
www.amvfx.com

Brukeravatar

Trådstarter
OlaHaldor
Innlegg: 401
Registrert: lør 04 aug, 2007
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » lør 13 sep, 2008

Stemmer.. Modellen er lagd av kunden, som lager mange andre fly og helikopter-modeller også. Disse er veldig detaljerte (spesielt med tanke på flaps og landing gear) - men syns de mangler noen polygoner her og der til at buene på f.eks. motorcasingen og skroget blir buet nok. Jeg er ikke så stø på modellering at jeg tørr å modifisere det slik at det blir flere punkter som gjør at modellen blir rundere.


Jeg tok å testa en ny render her en dag med Limit dynamic range osv.. Da forsvant hele poenget med Global Illumination, og så godt som ALT lys forsvant. Bummer. :|

Brukeravatar

Medi8or
Innlegg: 1066
Registrert: fre 12 mai, 2006
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » søn 14 sep, 2008

Jeg tok å testa en ny render her en dag med Limit dynamic range osv.. Da forsvant hele poenget med Global Illumination, og så godt som ALT lys forsvant. Bummer.
Hmm.. Du huket av for "Limit dynamic range" i "Render settings"? Det skulle ikke ha noe å si på GI, eneste er at det rendrede bildet ikke lenger er hdr. :-k
My dongle is small, hard, and purple.

Brukeravatar

Trådstarter
OlaHaldor
Innlegg: 401
Registrert: lør 04 aug, 2007
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » ons 17 sep, 2008

Jeg skal tukle med innstillingene senere og se hva som skjer når jeg får tid. :)
Generalist @ Qvisten


Gå tilbake til «Utvalgte arbeider»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron