Airbus i headerbilde til nettside

Her finner du en utvalgt samling av arbeider medlemmer har postet her på 3Dhue.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
OlaHaldor
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Airbus i headerbilde til nettside

Legg innav OlaHaldor » tir 15 jul, 2008

Jobber om dagen med en nettside for en som skal renoveres, mildt sagt.
Nettsiden har også en webshop, hvor man kan få kjøpt flyene i diverse format og livery (maya, max, lightwave, xsi) og bruke til hva man vil.

I den forbindelse ville han gjerne ha en header som så litt flott og fargesprakende ut.

Noen timer med tweaking for å få himmelen og skyene nogenlunde slik jeg ville, og ca en times rendertid med radiosity. Har problemer med antialiasingen, men det får så være, inntil kunden gir grønt lys på at det er slik det skal være.
Vedlegg
header.jpg
headerbilde m/ logo
(44.29 kiB) Lastet ned 14021 ganger

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » tir 15 jul, 2008

Wow ser stilig ut dette! Kult utsnitt og kameravinkel! :) Kan du fortelle litt om hvordan du gikk frem for å lage dette? Er skyene Fumefx? Hdri lyssetting?

Hadde vært kult å se en wireframe.. ;) Bra jobba!

edit: skal jeg pirke litt kunne du lagt til litt refleksjon i glassruta på høyresiden mot sola. Du kan nesten gjøre det i photoshop med en svak hvit brush. :) Og kanskje en flare? Blooming? Det hadde blitt stilig..
[img=left]http://www.3dhue.com/images/annet/glass-fly.jpg[/img]

Brukeravatar

johnhm
Sted: Haddal, Kråkeslottet

Legg innav johnhm » tir 15 jul, 2008

Wow, ser stilig ut!

Kanskje det er berre meg, men hadde det sett kulare ut om kameravinkelen var rotert litt meir til høgre? slik at sola akkurat var synleg?
-JohnMork-

Brukeravatar

Trådstarter
OlaHaldor
Kontakt:

Wow, to svar etter kort tid. :)

Skyene er gjort med Ozone 3 (E-on software) litt kranglete av og til, men det fungerer helt kanon til mitt bruk. Bruker forøvrig LightWave til dette.

Modellen er det naturligvis kunden som har lagd, i og med at han lager modeller av fly og helikoptre, som nettsiden jeg lager for han skal promotere, med en egen shop som er linket opp mot Paypal. Dermed er det mye som mangler i modellen, da han ikke er så top notch på teksturering, bl.a. savner jeg bump maps, men har ikke tatt meg tid til å lage det selv. Tok derimot å la på litt glossiness på glasset til cockpiten, så nå skal den ha litt mer liv over seg også.

Jeg tok å flytta litt på sola - jeg er jo tross alt Gud i dette 3D-universet. ;) Ny render om litt. Etter kundens ønske har jeg økt banking på flyet slik at venstre vinge vises, og det røde nav-lyset vises.

Edit: jeg vurderte sterkt å ordne flare - men av en eller annen grunn vil ikke flaren som jeg stiller inn i Ozone vises ved rendering - og den så jo SAFTIG digg ut. Var flere presets. Så inntil videre, skipper jeg den, med mindre det finnes en fantastisk flare plug-in til Photoshop. :)

edit igjen:
I mellomtiden kan jeg vise litt eyecandy - en split med før og etter etterarbeidet i photoshop.
Vedlegg
headersplit.jpg
Før og etter
(36.66 kiB) Lastet ned 13969 ganger
Untitled2.jpg
Wire av flyet gjennom kameraets POV
(98.23 kiB) Lastet ned 13978 ganger

Brukeravatar

Trådstarter
OlaHaldor
Kontakt:

Rykende fersk render. Skal dra den inn i Photoshop for etterarbeid nå. I mellomtiden har jeg fått en ny e-post fra kunden om at han ønsker stjerner på himmelen, slik det pleier å være "up there" med slik belysning.

Og litt etterarbeid. Så kommer det stjerner siden.

edit: litt justering i fargene på flyet.
Vedlegg
header2.jpg
Litt justering i fargene på flyet
(52.05 kiB) Lastet ned 13927 ganger
header.jpg
Ny render til header, etter en runde i Photoshop.
(51.9 kiB) Lastet ned 13935 ganger
newrender.jpg
ny render, mer banking og litt mer sol i bildet.
(95.13 kiB) Lastet ned 13942 ganger

Brukeravatar

Annnte

Legg innav Annnte » ons 16 jul, 2008

Veeeldig pent. Blir inspirert til å start opp simultoren....

Sti@n

Brukeravatar

Trådstarter
OlaHaldor
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » tor 17 jul, 2008

Jeg slutta med simulatoren, da det plutselig ikke var like gøy å ture rundt oppi skyene mellom ENVA og ENAL, ENGM, ENOL etc.. :oops:

Satte i gang en render i 1920x1200 i går (for å feire nyinnkjøpet av en 24" Eizo!) - den har stått i over 20 timer nå - og dèt bare med 5 antialiasing passes - så nå er jeg mildt sagt spent. :-#
Generalist @ Qvisten

Brukeravatar

Trådstarter
OlaHaldor
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » fre 18 jul, 2008

Den renderen ble så som så. Jeg satte ned antialiasingen med god grunn - dette tok jo omtrent 23 timer - og når det er en maskin jeg egentlig burde brukt til å jobbe med, ble det i det lengste laget denne gang. Pga. antialiasing artifacts ble det ikke skrekkelig pent, me det får gå. Jeg bruker den i alle fall som skrivebordsbakgrunn - og det har jeg fått tilbakemelding om flere flysim-entusiaster som gjør også. :D/

For den som vil...
http://www.insidethebox.no/diverse/a320_1920.jpg
Generalist @ Qvisten

Brukeravatar

Annnte

Legg innav Annnte » fre 18 jul, 2008

Ble brukbart dette!!
Jeg har tatt meg friheten å bruke den som skrivebordsbakgrun også... :D
Jeg har flydilla, så dette bildet likte jeg. Vet at bildet ditt er ferdig, men det kunne vært kult med noen opplyste vinduer i kabinen.

Sti@n

Brukeravatar

Trådstarter
OlaHaldor
Kontakt:

Ja, det tenkte jeg på.. Modellen er bygd i 3D max av Jarno Deken, og i konverteringen til LWO lages det en hærskare av surfaces som er helt umulig å finne ut hvor de befinner seg hen. Men om jeg en gang finner ut, vil jeg definitivt gjøre noe med det. :)
Generalist @ Qvisten

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » fre 18 jul, 2008

Takk for før og etter. :)
Likte den siste versjonen med hardere kontrast. Det ble knallbra! =D
Visualization/ Animation
Aker Solutions

Brukeravatar

Trådstarter
OlaHaldor
Kontakt:

Takktakk :)

Nå gjenstår det å lage en animasjon i noe mindre oppløsning enn det som skal brukes i headeren. Frykter det kommer til å ta noen dager å rendere.. :-k
Generalist @ Qvisten

Brukeravatar

Trådstarter
OlaHaldor
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » ons 30 jul, 2008

Heisann! Den er plutselig havnet i utvalgte arbeider. Det er jo ikke annet enn smigrende for en hobby-3d-mann! O:)

Jeg har i midlertid lest litt om Radiosity og antialiasing i LightWave, og funnet noen snarveier som kan senke rendertiden med mangfoldige timer - så kanskje det dukker opp en ny render i 1900x1200 som er noe penere i kantene.
Generalist @ Qvisten

Brukeravatar

Fluesopp
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Fluesopp » ons 06 aug, 2008

Ja, dette var bra. Du kunne ikke rendret bare flyet i eget lag, for så å composere det i Photoshop? Kunne hjulpet på antialiasing og sparer deg for en del tid hvis du skal rendre på nytt.

Brukeravatar

Trådstarter
OlaHaldor
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » man 11 aug, 2008

Jeg kan ikke fatte og begripe hva det er som gjør antialiasing så problematisk på akkurat denne. Uansett, her er en ny en. :)

http://www.insidethebox.no/diverse/a320_1920v2.jpg
Vedlegg
Picture 1.png
(252.75 kiB) Lastet ned 13248 ganger

Gå tilbake til «Utvalgte arbeider»