The Blood Elf

Her finner du en utvalgt samling av arbeider medlemmer har postet her på 3Dhue.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Hanska
Sted: Oslo
Kontakt:

The Blood Elf

Legg innav Hanska » søn 13 apr, 2008

Hellu.

Dette er da min neste fulle karakter - Ikke bare et hode denne gangen :)
Inspirert av Blizzard sine Blood elfs selvfølgelig :P
Jeg planlegger å lage kroppen, posere, modellere noe form for klær eller armor. Kanskje prøve ut noe painting/texturing i zb 3.

Tidlig i prosessen fortsatt - vil ha litt tilbakemeldinger fra første stund!

Bilde
Bilde

Basemeshes i max 8,
Sculpting i Mudbox,
Rendering i ZB 3.
:)
Vedlegg
equipmentupdate3nm3.jpg
(641.98 kiB) Lastet ned 6180 ganger

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » søn 13 apr, 2008

Oi. Skikkelig kul den her ass. Formene inni øret så litt rare ut.

Brukeravatar

mogcaiz
Kontakt:

Legg innav mogcaiz » søn 13 apr, 2008

Stilig BloodElf! Er glad at du lagde han med et "røft" og barsk ansikt! Det fikk meg til å tenke på Blizzards Bloods Elfs med en gang ^^

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » søn 13 apr, 2008

nesa er joh bare en halv cylinder, viss du ser den forfra :P

og viss du skal lage en fullstendig character er det vell ikke så smart å kjøre pose usymetrisk på huet. Ville valgt noe mere nøytralt.

ørene er litt funky jah..
men ellers bra.. flott start :)
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

D.T

Legg innav D.T » man 14 apr, 2008

Dette blir veldig spennende :)

Brukeravatar

Trådstarter
Hanska
Kontakt:

Legg innav Hanska » man 14 apr, 2008

Takk folkens. Ørene ser litt funky ut, ja. Er ikke så mange referanser på hvordan Blood elf ører skal være, så jeg får se om jeg klarer å få det til å se ok ut :P

Marciahl: Jeg poserte hodet etter at jeg hadde sculpta det som "skal være symmetrisk", så det er ikke noe problem egentlig. Jeg har jo også bare lagt til posen som en layer i mudbox, så den kan tas vekk lett om det skulle vært nødvendig. Jeg liker å ha han i en pose for å få en "følelse" av karakteren :P

Brukeravatar

Trådstarter
Hanska
Kontakt:

Legg innav Hanska » man 14 apr, 2008

Har lekt meg en del med max 2008 hair pluginen. Skjønte ikke helt greia i starten, men har fått til noe som ser greit ut nå. Jeg gjorde om håra til mesh så jeg kan rendre det i Zbrush 3 etter hvert... Det vil nok se ok ut. :)

Er ikke så sikker på sveisen. Hva syns dere?
Foreløpig har jeg bare fått på plass fremste del av håret. Må sove nå :p

Bilde
Bilde

Brukeravatar

dboydesign
Moderator
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » tir 15 apr, 2008

synes det var kult, men trur det hadde vært kulere om du hadde lagt til noen flere små hårstrå som stikker ut. Litt mer bustete. Når jeg tenker meg om så hadde jo de "alvene" i LOTR filmene det jeg ville ha kalt for silke hår.. Eller baby hår :P Nå ser ikke håret ditt ut som baby hår, de er alt for tykke for det, kanskje gjort dem tynnere å mer? Pluss som jeg sa lag en "til" hair som har flere små hår som stikker litt mer ut. Blir litt mer liv den da.
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE

Brukeravatar

Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » tir 15 apr, 2008

Ser bra ut så langt, skjønner det er wip. Enig med MarciahL, symmetri er alfa og omega om du har muligheten til det. Men om du har det på en layer er jo det ok. Det er det siste jeg gjør, egentlig.

Nå vet ikke jeg hvordan du jobber, men ta det fra en som improviserte en hel modell (Nubia) og brukte 1000 år av den grunn: Planlegg hele modellen før du går videre. Det trenger ikke være tydelige skisser, men hva enn du trenger for å "låse" hvor mange objekter du har, hvordan de skal oppføre seg, hvordan detaljene skal se ut og hva en god basemesh ville sett ut som.

I mitt tilfelle ble det nemlig til at hvert objekt ble laget opptil 3 ganger før jeg ble fornøyd, og det er temmelig mye raskere å tegne enn å modellere. Selv om det ikke alltid er like moro :)

Lykke til videre!

Brukeravatar

Trådstarter
Hanska
Kontakt:

Legg innav Hanska » tor 17 apr, 2008

Dboydesign: Jepp jepp, du har helt rett. Det ser ut som spagetti hår nå. Det skal fikses ;)

Tormem: Ja ja, jeg har jo muligheten til å jobbe i symmetri når jeg vi, så det er ikke noe problem. Har ikke hatt store problemet med at jeg må lage objekter flere ganger, men. Jeg dreit meg litt ut nå da egentlig. Jeg lagde hodet og sculpta det alene før jeg hadde lagd en mesh til kroppen. Jeg hadde tenkt å feste den på senere, med en metode jeg trodde funka i mudbox. Jeg kom til punktet der jeg skulle få over detaljene fra fjeset, men mudbox ville ikke :\ Vet ikke hva jeg gjorde galt, men jeg har ivhertfall resculpta en del.

For the Horde!

Bilde

Bilde

Brukeravatar

thr
Sted: grimstad / trondheim

Legg innav thr » fre 18 apr, 2008

sykt bra, men synes han er litt kort og beefy for en blood elf :D

pixelranger

Legg innav pixelranger » tir 13 mai, 2008

Kanskje littegranne kort og beefy, ja, men jeg må si at dette ser dødsbra ut! Synes du har fått munn- og hakepartiet utrolig bra til og øynene og resten ser også veldig bra ut.
De første bildene og lowRez bildet ser hvertfall veldig bra ut. Vet ikke om du har gjort mer under leppene på siste detaljebildet, men synes det såg bedre ut før.
Så lenge munnen er liiiitt mer symmetrisk gjør det ingenting at resten (haken, nesen og generelt) er usymmetrisk. Du kan alltid lage blendshapes for å gjøre den "tilnærmet" symmetrisk i de få tilfellene du vil det og da unngår du jo også å få ham heeelt symmetrisk. Gjør heller ikke noe at han er såpass usymmetrisk som på første bildet. Det gir ham bare karakter. Blir bare litt mer jobb å lage blendshapes siden du ikke kan jobbe like detaljert i symmetry mode.
Godt jobbet og gleder meg til å se videre!

Brukeravatar

Trådstarter
Hanska
Kontakt:

Legg innav Hanska » ons 14 mai, 2008

Takk :P

Folk har klaga mye på den beefy looken og at han ser gammel og litt for "slem" ut. Så jeg redesigna hodet og kroppen. Jeg kommer til å gå for noe i denne retningen nå, men er fortsatt åpen for kritikk :)

Bilde
Bilde

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 15 mai, 2008

Åh! Digger det! :) Du har øyet for anatomi hvis du ikke har studert det!
Skulle jeg komme med noe kritikk så må det være at leggen ser litt rar ut framifra, ser litt bøyd ut neders. Og så mener jeg øretippen(?) øverst bør gå litt lenger bakover, sett fra siden. Ikke helt sikker når det gjelder disse tinga, du får se på det selv, og muligens noen andre komme med meninger om det. Gleder meg sykt mye til å få se han her i klær! :D
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » tor 15 mai, 2008

Nydelig nakke, skuldre og delts!

Gå tilbake til «Utvalgte arbeider»