Primare A32 & PRE30

Her finner du en utvalgt samling av arbeider medlemmer har postet her på 3Dhue.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » man 31 mar, 2008

Kun wire som blir vurder så ja ;)

Ahh.. det var til konkurransen ja. Stemmer det. :)

Mente det var det jeg hadde gjort..?

Nei, det er nettopp det du ikke har. Nå vil meshen trianguleres sånn som
3dsmax "tror" er det beste. Hvis det fungerer slik jeg tror da. Sånn er det
hvertfall i Maya. Regner med det samme gjelder i 3dsmax.

Dette er ingen kritikk eller noe til deg. Jeg gjør ofte det samme selv.. men
det er bare fordi det ser fint ut og er mere ryddig å jobbe med i viewporten.
Men jeg tipper i ditt tilfelle at geometrien blir "tyngre" enn den hadde trengt
å bli. :)

Brukeravatar

Trådstarter
v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » man 31 mar, 2008

Men jeg tipper i ditt tilfelle at geometrien blir "tyngre" enn den hadde trengt
å bli.


Nå er jeg med på hva du mener :) Det du sier virker ihvertfall logisk, men som sagt så er det kun for å ha en wire som ser mer ryddig ut ;) Jeg sjekket ikke polycounten før og etter, men det skulle jeg egentlig gjort..
Sist redigert av v@la den man 31 mar, 2008, redigert 2 ganger totalt.
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » man 31 mar, 2008

:)

Brukeravatar

Trådstarter
v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 23 apr, 2008

Jeg lagde liksegodt en animasjon av denne også jeg..
Jeg vet teksten flimrer litt.. Spørs om jeg har tida til å fikse noe særlig på det.. Rendertida på denne var litt i drøyeste laget! Lyd er også på plass

Primare A32

:)
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

larsem8
Innlegg: 1506
Registrert: ons 09 nov, 2005
Sted: Kristiansand

Legg innav larsem8 » ons 23 apr, 2008

ser veldig bra ut! :)

Hvis dette er ment som en reklame....når jeg ser den er det noe jeg gjerne kunne hatt, men jeg ville ikke kjøpt noe som høres ut som et helikopter 8-)
Alle gode ting er 3D


pgrundet
Innlegg: 887
Registrert: tor 10 nov, 2005
Sted: Kristiansand

Legg innav pgrundet » ons 23 apr, 2008

Kult! :)
Jeg likte den dunkelyden på slutten xD
Litt mye støy fra den der?? :O
Men det er vell bare for å vise at den er kraftig? :)

Likte den jeg ^_^

Brukeravatar

Trådstarter
v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 23 apr, 2008

ser veldig bra ut!

Hvis dette er ment som en reklame....når jeg ser den er det noe jeg gjerne kunne hatt, men jeg ville ikke kjøpt noe som høres ut som et helikopter


hehe. takk takk. Nei det er ikke ment som en reklame. Kun laget for speed konurransen her på 3dhue.
Jeg synes det gjorde seg med den lyden jeg.. Poenget her at jo ikke akkurat den skal høres ut som et hellikopter.. Liker den skarpe lyden som stiger og det gjør at vi forventer et eller annet, så blir det hele avbrutt med den dype bassen på slutten :)


Jeg likte den dunkelyden på slutten xD


;)

Har forresten fiksa litt på den - HER
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

larsem8
Innlegg: 1506
Registrert: ons 09 nov, 2005
Sted: Kristiansand

Legg innav larsem8 » ons 23 apr, 2008

hehe. takk takk. Nei det er ikke ment som en reklame. Kun laget for speed konurransen her på 3dhue.


Jeg mente en "fiktiv" reklame :)
Fikk mindre lyst på den når jeg hørte lyden :P hehe
Men uansett, veldig bra arbeid ;)

PS: Føler ikke at replikkene passer helt inn?
Alle gode ting er 3D

Brukeravatar

Trådstarter
v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 23 apr, 2008

PS: Føler ikke at replikkene passer helt inn?

Der må jeg si meg enig!.. merket ikke det så veldig før du sa det.. fankern!.. ;)
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

Gal_ape
Innlegg: 420
Registrert: ons 28 nov, 2007
Sted: Tønsberg

Legg innav Gal_ape » fre 12 sep, 2008

Smågammel tråd, men oh well:
Hvordan har du klart å lage den 'ingraverte' logoen uten å bruke boolean?

Brukeravatar

Trådstarter
v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

gammel tråd men..

Legg innav v@la » ons 04 nov, 2009

Er ikke meningen å plage folk med gamle tråder her, men børstet litt støv av denne og renderet ut et nytt bilde. Synes det ble noe bedre. Forskjellen fra denne gangen er at jeg har justert opp instillingene og rendret ut i 7 forskjellige passes og smelt på DOF :) det tok hele 15timer å rendre på en noe kraftig maskin. Mental Ray.
Vedlegg
Final_primare_a32.jpg
(339.67 kiB) Lastet ned 9952 ganger
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Innlegg: 2164
Registrert: man 10 mar, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » tor 05 nov, 2009

den ble litt mer photoreal. Men jeg savner nyansespillet i den forrige og litt mer markert overgang mellom skygge og lys. Absolutt en veldig bra render=)

Brukeravatar

Medi8or
Innlegg: 1066
Registrert: fre 12 mai, 2006
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » tor 05 nov, 2009

Ser egentlig ikke DOF'en. Eller, jeg ser jo at den skal være der, men kanten rundt hele objektet er sylskarp, så effekten forsvinner...
My dongle is small, hard, and purple.

Brukeravatar

Ezben
Innlegg: 621
Registrert: man 03 mar, 2008
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » tor 05 nov, 2009

Ser ikke dof'en heller og skjønner ikke hva du har brukt 17 timer på å rendere på en kraftig maskin heller.
Når jeg ser på tidligere arbeid fra deg virker det som du har peiling på hva du driver på med så det kunne være kult å høre hva all den tiden har blitt brukt til.

Don't get me wrong, den ser sweet ut nå altså!
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

Trådstarter
v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 05 nov, 2009

Når jeg ser på tidligere arbeid fra deg virker det som du har peiling på hva du driver på med så det kunne være kult å høre hva all den tiden har blitt brukt til.


Heisann. Joda, at det er overdreven bruk av tid er det ingen tvil om, men har ikke drevet med noen form for test-redering denne gangen. Tenkte egentlig bare som så at jeg skulle cranke opp de fleste settings og se hva det kunne gi meg rett og slett fordi jeg hadde tiden til det. Er bare for privat og ikke noe som helst annet. Største grunnen bak denne høye rendertiden er nok det at alt av glossy samples er på hele 32 + pixel samplingen er på max64, min4.. Selve pixel samlpingen er nødvendig, da hakket under ikke viser de minste bokstavene riktig. Alle "detaljene" drar nok også opp tiden. Interpolate glossyness gir ikke det resultatet jeg vil ha noen tenker kanskje at jeg kunne laget et fg map og sluppet fg samplingen, men om du satte kaffen i halsen av de 14 timene så kan det hende du setter hele koppen i halsen når jeg sier at det er faktisk ikke noe som helst bruk av indirect illumination her..

Når det kommer til dof så er det i minste laget ja.. Men om du ikke ser den så kan jeg hjelpe deg på vei. Les Primare nederst på forsterkeren, så vil du se at P R og I er litt ute av fokus ;)

Om jeg har peiling eller ikke får nesten noen andre bedømme :)
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com


Gå tilbake til «Utvalgte arbeider»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron