Mustang Shelby (1969)

Her finner du en utvalgt samling av arbeider medlemmer har postet her på 3Dhue.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » fre 01 des, 2006

haha ikke sant:D klarte ikke og finne noen referanser til understelle.. :| også er jeg ikke så hypp på og modellere det. hehe

skal slenge opp litt info om shadere i løpet av helgen. Skal snart på jobb så har desverre ikke tid nå :(
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » fre 01 des, 2006

Da må du nok finne en annen type gulv :p
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

z_e0
Sted: europa

Legg innav z_e0 » fre 01 des, 2006

prikkfri mesh og mustang shelby er jo rå! =D>

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Kontakt:

Legg innav dboydesign » søn 03 des, 2006

hehe må nok det da jah Mikademius! Jeg driver og tester litt forskjellige ting får tiden. Egentlig det jeg har mest lyst til er og lage en lignende desert lignende landskap i 3d. Men er ikke så flink med selve texturering biten. Og jeg vet heller ikke om jeg har tid. Men skal se om jeg får gjort noe i dag:)

Tusen takk "z_e0"

slenger med en oppdatering av dekket.. synes det ligner bra på et dekk nå eller?
Vedlegg
hjul_texture_ferdig.jpg
(113.39 kiB) Lastet ned 7516 ganger
3D/VFX Artist

Storyline Studios AS

Storyline Studios

personal:

WEBSITE

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Kontakt:

Legg innav dboydesign » søn 03 des, 2006

Hei etter ønske fra Mikademius så har jeg tatt meg litt fri tid til og fortelle dere hvordan jeg har satt opp shadern for bil lakk.

Det første jeg gjorde var og gå på nettet for og finne referanse bilder til lakk osv. Også gikk jeg på vray-materials.de og lastet ned noen car shaders derifra og tittet litt på hvordan de hadde gjort det.

Så var det bare og begynne. Jeg satte opp en enkel hdri scene med 3 lys skilder.

Også var det bare og begynne og sette inn diverse shellac og blend materials, for og få den fine bil lakken. Prøvde meg litt fram med forskjellige farger, prøvde og mikse forskjellige farger sammen. Legge for eksempel rosa i øverste blen sloten og grønt i den nederste for og se hvordan de legger seg oppå hverandre... Og dette var egentlig ganske morro. For du får noen sinnsyke resultater som egentlig er ganske kult, men det var ikke det jeg var ute etter. Jeg ville ha en shader som funker på alle slags scener med alle slags reflectioner. Og ikke kun på
"EN SCENE". Det som var vanskelig var og få til en rød farge som ikke er for sterk eller for mørk. Det jeg fikk ofte problemer med var at der lyset traff mer en andre steder på meshen ble veldig ofte veldig lyst og så mer ut som en rar plastikk shader. Men da var det bare og tweeke seg fram til det resultatet jeg var ute etter. Det som også er viktig med car shader er også at refleksjonene på shader er lik som et realistisk bilde av en bil.
Og da måtte jeg også tweeke meg fram til det resultatet jeg ønsket. prøvde med forskjellige farger, gråtoner og falloff maps. Men fant til slutt en ganske enkel og effektiv løsning på dette. Med en sterk reflection i Blend material i slot 2. I slot 1 valgte jeg og ha en veldig svak reflection med fresnel.

Og det var vel det... Håper dere forstod hva jeg mente. vis det er noe dere ikke forstår så få dere PM meg eller rope ut.

Slenger med et bilde av oppsette :wink:
Vedlegg
material.jpg
(183.11 kiB) Lastet ned 7507 ganger
3D/VFX Artist

Storyline Studios AS

Storyline Studios

personal:

WEBSITE

Hammis
Sted: Bergen

Legg innav Hammis » søn 03 des, 2006

Beklager hvis denne har blitt postet før, men denne kan kanskje hjelpe :)

http://www.onnovanbraam.com/index.php?t ... 500-wheel/

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Kontakt:

Legg innav dboydesign » man 04 des, 2006

takker Hammis. Den har nok ikke blitt posta i denne tråden.

Da har jeg lagd en ny bakgrunn igjen hehe.. Men denne gangen så er jeg fornøyd.. Har jobbet litt mer med teksturene på bakken.. Synes det ble for mye bump og noise der...

Håper dere liker den:)
Vedlegg
mustang_street copy.jpg
(185.95 kiB) Lastet ned 7464 ganger
3D/VFX Artist

Storyline Studios AS

Storyline Studios

personal:

WEBSITE

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » man 04 des, 2006

Ser veldig bra ut! Synes lakken er hakket for reflektiv, men ellers har jeg ingenting å utsette :)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Mikademius
Kontakt:

Legg innav Mikademius » man 04 des, 2006

=D>

Se her ja. Dekket begynner å se bra ut. Takk for oversikt på shader. Skal selv laste ned flere og se hvordan de er satt opp. Siste bildet ditt har du et kjempestrerkt lys på bgBildet så det forventes nesten at du har enda fler utblåste felter på bilen.Synes vinkelen er litt kjip. Jeg ville snurra den mer i perspektiv.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Kontakt:

kjempe fint tusen takk for tilbakemld. Men jeg har laga bildet i 3d. Bakgrunnen er i 3d. Det var flere i klassen min som trudde det var foto :butt: og det var jo kult og høre:D
3D/VFX Artist

Storyline Studios AS

Storyline Studios

personal:

WEBSITE

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » man 04 des, 2006

Wow dekka ble fine nå. Perfekt materiale :) Likte den testen over med dekket for seg selv også.
Enig med deg at det ble litt mye noise på steinene. Men det er en smal sak å fikse.
Ellers knallbra som alltid.
Takk for oversikten på vray materialet :)
Visualization/ Animation
Aker Solutions

Brukeravatar

Mikademius
Kontakt:

wow, you fooled me :)

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Kontakt:

Tusen takk 3dhue. Ja bump er litt i det meste laget.. Har faktisk byttet ut teksturen. Til noe litt mer nøytralt.

Hehe got yah Mikademius.

Nå har jeg funnet ut at scenen min trenger litt mer stæsj. Har modellert en phonebooth og slengt på et fortau.

her er en render uten tekstur..
Vedlegg
clay.jpg
(129.53 kiB) Lastet ned 7418 ganger
3D/VFX Artist

Storyline Studios AS

Storyline Studios

personal:

WEBSITE

Brukeravatar

christerb
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » man 04 des, 2006

Fint lys =D>

Brukeravatar

Mikademius
Kontakt:

Fabelaktig :)
Tar seg bedre ut i litt perspektiv og ser du :)

Gå tilbake til «Utvalgte arbeider»