Mustang Shelby (1969)

Her finner du en utvalgt samling av arbeider medlemmer har postet her på 3Dhue.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

larma
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav larma » ons 20 des, 2006

Fabelaktige greier, dboy! Står på mitt om den blå lakken.. Du mister for mye av "beautyen" i bildet når du slenger på en svart lakk som skjuler alle detaljer.. :wink:

enig i at du bør vri litt på forhjulene dine.. tror det vill hjulpet på komposisjonen din!

Ellers: =D> Utrolig bra!!!!!
Maybe, just once, someone will call me 'Sir' without adding, 'You're making a scene.'

Lars "Preke" Martinsen
www.larsmartinsen.com

Brukeravatar

pixeltwister
Sted: Vestfossen

Legg innav pixeltwister » ons 20 des, 2006

Veldig bra modell. Synes nok den tar seg best ut i blått.
Men det var èn ting jeg la merke til, og det er tykkelsen på coupè'n.
Du ser det særlig godt på høyre sprosse forran. Papirtynn. Det bør
være litt mer mat inn i coupè'n, samtidig som innertaket senkes litt.
Pirk dette her, på en ellers nydelig modell.
:y:

Brukeravatar

Trond
Sted: Melhus, Sør-Trøndelag

Legg innav Trond » ons 20 des, 2006

Her er det vel bare å gratulere =D>
Med en pen render og modell og med den mest besvarte posten :P
Grattis med dagen til pixelfreak og med det samme :)

men ja.. jeg tror nok at det er som pixelfreak sier: coupeen er for tynn ja.. Ser også ut som om det ikke er noe innertak her(synes jeg ser noen farts-striper på innsiden der). Jeg synes også at felgen er litt tynn. Vet ikke hvorfor, men akkurat det er noe jeg henger meg opp i hver gang jeg ser på den.
Jeg likte omgivelsene kjempegodt. Supertexturering! :y:
:bank:

Brukeravatar

l_o_s_b
Sted: Bergen

Legg innav l_o_s_b » tor 21 des, 2006

Synest det var ein bra render, men telefon boksen var litt for rød. Og er og einig med v@la om at den ikkje er perfekt, men den er veldig bra :)

Brukeravatar

larsem8
Sted: Kristiansand

Legg innav larsem8 » tor 21 des, 2006

Sånn i forhold til komposisjon ville jeg hatt bilen litt lenger til høyre i bildet for å ikke få den så midt på. Og kanskje flyttet telefonkiosken over til venstre for å balansere litt

Grattis med dagen til pixelfreak og med det samme :)

Pixelfreak har bursdag i Juli så det var enten langt på etterskudd eller langt på forskudd...

Pawnee
Sted: Bodø, Norge

Legg innav Pawnee » tor 21 des, 2006

Utrolig bra dette her! Synes modell og render er konge! =D>
Flyentusiast og konstruktiv kritiker
"It is easier to go down a hill than up, but the view is better at the top." -Arnold Bennet

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » tor 21 des, 2006

Oioi så masse svar:) Kjempe gøy. Skal prøve og svare på alt.

V@tla: Ja jeg må si ganske enig.. Fordi når jeg ser på bildet nå er jeg fortsatt ikke fornøyd. Og synes kanskje det ble litt drøyt med kontraster også. Skal jobbe mer med den. Dette er den første modellen som er den mest fullførte prosjektet jeg har starta:)

Larma: Hehe takk takk. Ja jeg har åpnet øyene mine. Jeg skal gå for den blå shadern. Er bare at jeg jobba så mye med den at jeg gikk lei den hehe.. Men for all del skal sette den tilbake til blå jeg.

pixeltwister: Takker så mye :) Hehe det har jeg faktisk ikke tenkt over. Bra observert. Men enting som er litt uklart. Synes du jeg skal gjøre den litt tykkere? Eller bare slenge på en litt mattere farge sånn at det ikke synes så godt?

Trond: Kult, tusen takk. Det var koselig og høre.
Er ikke helt med på den at den er kanskje litt tynn.. Kanskje at det har noe med chromen? Men jeg forstår hva du mener.. Mangler litt dybde.
Hehe textureringen var vel noe av det enkleste.. Satte sammen noe bilder og fant noen texturer. Så jeg vil nok ikke ta credit for den.. Men prøvde masse annet. Men det var dette som passet best og så best ut. Så da må jeg nok gå for det :wink:

Losb: Hehe er enig der. Men det var noen som likte den så godt at jeg måtte nesten ta den med.

Larsem8: hmm du sier noe der. Skal prøve og justere på det, og se om det blir noe bedre:)

Pawnee: takker så meget. Så bra at du liker den.

hmmm det var vel alle trur jeg.. Får skrike ut vis jeg hoppa over noen hehe..

Men må nok desverre si at jeg har et veldig stramt tidslinje på meg, med hovedprosjektet så jeg kan desverre ikke si når nesten test render kommer... Men jeg driver og tester ut noen ting så får vi se.. Så beklager vis jeg ikke får oppdatert så mye fremover men jeg LOVER at dere skal få se ferdig resultat. Jeg skal nok få pressa inn litt tid på Mustangen også.

Takker dere alle igjen med masse supre kommentarer:)
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE

Brukeravatar

pixeltwister
Sted: Vestfossen

Legg innav pixeltwister » tor 21 des, 2006

Jeg tenkte du skulle prøve å lage den tykkere. Mat var et særdeles dårlig utrykk. For å vise hva jeg
tenker på, ser du her hvordan jeg ville ha gjort det i Rhino.

Bilde

Rød er original coupè. Blå er en kopi, skalert ned og inn. Grønn er blend
mellom de to. Da får du litt tykkelse, som du ser her:

Bilde

håper dette var klarere :)
Sove?.....Kaffe!

.

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Kontakt:

Legg innav dboydesign » ons 17 jan, 2007

Hei dere!

Takker pixeltwister!
Har forstått det nå og er forandret på.

Fikk veldig lyst til og lage en action scene med mustangen. Still bilde for denne gangen. Men hadde vært gøy og lagd en animasjon.
Men nå er han på vill flukt fra politiet og kjører igjennom en tom industri bygningen og igjennom et vindu.hehe

Bilde blir tatt i det han er på vei ut av bygningen og masse glass som knuses og masse action. :loll:

Håper dere liker ideen.

Har så vidt begynt på scena. Men trenger litt tips på hva som kan være med i bilde. Hva slags elementer osv..

Her er en test render.
Vedlegg
test_action.jpg
(138.49 kiB) Lastet ned 13310 ganger
3D/VFX Artist

Storyline Studios AS

Storyline Studios

personal:

WEBSITE

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » ons 17 jan, 2007

Kult!

Hvis det skal være industriområde så trenger du jo containere og heisekraner.. oljesøl kanskje. Jernbanespor gjør seg nok også bra.. Gassflasker, tønner.. masse man kan putte inn her ;)
En havn kanskje? Heh, får litt Gone in 60 seconds flashback nå.

En annen idè som slo meg før jeg i det heletatt leste det du hadde skrevet var at den kom hoppende ut av et parkeringshus. Bør jo være en grunn til at bilen er inni bygningen.

Men.. spørsmål..! :)
Hvordan har du tenkt å ordne med hjulene i en animasjon? Å sette opp en expression som får hjulene til å rulle riktig i èn akse er jo greit, men blir som regel straks mer knotete når flere akser er involvert.
Jeg satt og tenkte på å sette opp et kontrollsystem som man kan animere biler i MAX med. Standard så ruller hjulene riktig, men så kan man f.eks. sette på spinn, brems, styre svingradius o.l., men jeg har nå ærlig talt ikke peil på hvordan jeg skal begynne engang..

Har ikke testa Reactor Car, men mulig alt jeg tenker på finnes der allerede?

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » ons 17 jan, 2007

Wooha dette blir fett! Har du sett denne? Et must for deg! Link mustang anim
Sr Consultant Visualization
Aker Solutions

Brukeravatar

D.T

Legg innav D.T » ons 17 jan, 2007

Tror dette blir et Kjempe prosjekt, når man er ferdig med å modelere blir det nesten som at det er noe som mangler, og det kan godt være en animasjon som fyller det rommet :)

Tror dette kommer til å bli veldig stilig, men kansje en utfordring :)

Brukeravatar

Trond
Sted: Melhus, Sør-Trøndelag

Legg innav Trond » ons 17 jan, 2007

hehe! råkult! :o

skal det være noe/noen bak ham, slik som politi eller andre mustanger? det hadde liksom gitt bilen en grunn til å ofre hjulopphenget..

og, forresten, hjulene må henge lenger ned. det ser ut som om bilen prøver å trekke dem til seg..

dette blir bra! bare husk å putte inn en person i bila :wink:
:bank:

Brukeravatar

decs

Legg innav decs » tor 18 jan, 2007

Tror dette kan bli et spennende prosjekt!

Hvis det skal være en forlatt industribyggning så kanskje noen av disse lenkene kan være til inspirasjon.. om ikke til modeleringen så kanskje til tekstureringen.
Fant endel inspirasjonmateriale der selv :)

http://home.f01.itscom.net/spiral/research3.html
http://oboylephoto.com/ruins/index.htm
http://invisiblethreads.com/potd/index.php
http://www.cydonian.com/photos/index.php

Lykke til!

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Kontakt:

Legg innav dboydesign » tor 18 jan, 2007

Tusen takk allesammen, skal prøve og få besvart alle her.:)

Tronotrond: Takker så mye, kjempe fine ideer du kommer med her.
Angående hjulene så har jeg ikke fått tenkt så mye på det ennå. Men jeg trur jeg ville ha brukt dummis eller noe. Kanskje bones osv.. Får aksene så ville jeg har brukt en dummi for hver akse. Men om du klarer og få til en rig til biler så må du si ifra til meg. Det hadde vært svinekult og fått prøvd engang.

Jeg testa reactor toy car engang.. synes det var gøy. men funker dårlig til realistiske animasjoner trur jeg.. Men nå prøvde jeg ikke det så mye da. Vet bare at d kan justere på hvor sterk motoren skal være osv..

3dhue: Haha takker, den bil animasjonen var noe det første jeg så når jeg starta med 3d. Det er en av de som har inspirert meg mest:)

D.T: Hehe trur det jeg også. Vet ikke hvordan jeg skal få til det, oppi alt annet jeg har og gjøre.. men jeg tar det som et hjemme og kose seg prosjekt.

Trond: Takker, jeg har tenkt til og sette inn noen blå lys inne der. Sånn at det ser ut som snuten er etter han. Hehe jeg trur jeg bør nok putte inn en fyr der jah.. kanskje meg selv. LOL.. hehe neida. trur nok det blir noe free stuff fra et eller annet sted.

decs: Så bra at du synes det. Det var bra og høre.
Tusen takk for alle referanse bildene. Jeg likte dem veldig godt. jeg brukte
noen av referansen du har der til bygningen bak.:)

Slenger med en oppdatering så dere ser hvor jeg har kommet:)
Håper dere kan fortelle meg om jeg har gjort det riktig med glass og ting som bøyer seg osv:)
Vedlegg
test_action_01.jpg
(35.64 kiB) Lastet ned 13226 ganger
3D/VFX Artist

Storyline Studios AS

Storyline Studios

personal:

WEBSITE

Gå tilbake til «Utvalgte arbeider»