Ragnarok bilde

Her finner du en utvalgt samling av arbeider medlemmer har postet her på 3Dhue.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Heileif

Ragnarok bilde

Legg innav Heileif » søn 20 mai, 2012

Sånn da har jeg oppdatert et gammelt bilde, det jeg har endret på er skyene, lagt til godrays og rensket opp i små ting.
Grunnen til at jeg endret på bilde var at jeg har sendt det inn til 3D Konkuransen på Noroff, og på den gamle versjonen hadde jeg ikke laget himmelen selv.

Det meste i bildet er laget i maya untatt skyene som jeg har laget i Vue, det tokk fem og halv time å rendre skyene på oppløsningen 1500X200.

Liker du bilde så sier jeg ikke nei takk til en stemme :p
Vedlegg
anormaldayv6.png
Oppdatert versjon etter feedback
(1.55 MiB) Lastet ned 10320 ganger
anormaldayvfinal.jpg
Den gamle versjonen av bilde
(833.62 kiB) Lastet ned 10434 ganger
anormaldayv final.png
(1.33 MiB) Lastet ned 10434 ganger
Sist redigert av Heileif den lør 02 jun, 2012, redigert 3 ganger totalt.

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » søn 20 mai, 2012

Jeg likte det gamle bildet bedre, for å være helt ærlig :P
Begge ser veldig bra ut, men det ble litt mye god rays på det nye. Kunne kanskje vært en mellomting?
Videre burde skjøuhyret hatt en litt annen textur. Nå er det for brunt og ruglete. Minner nesten om et tre :P
Hadde også vært kjekt om kameraet var nærmere. Nå må man omtrent myse litt for å se hva som foregår.

Som sagt så ser bildet i utgangspunktet bra ut, selv om det ble mye kritikk her ;). Det er uansett småting jeg nevner :)
if your not living on a killing ground, you better make your own

danielodland

Legg innav danielodland » søn 20 mai, 2012

Skyene er bedre på den nye, men definitivt for mye godrays. Ville også vurdert å la solen komme fra en annen retning.

Ellers cool!

Brukeravatar

Trådstarter
Heileif

Legg innav Heileif » man 21 mai, 2012

hardrock_ram skrev:Jeg likte det gamle bildet bedre, for å være helt ærlig :P
Begge ser veldig bra ut, men det ble litt mye god rays på det nye. Kunne kanskje vært en mellomting?
Videre burde skjøuhyret hatt en litt annen textur. Nå er det for brunt og ruglete. Minner nesten om et tre :P
Hadde også vært kjekt om kameraet var nærmere. Nå må man omtrent myse litt for å se hva som foregår.

Som sagt så ser bildet i utgangspunktet bra ut, selv om det ble mye kritikk her ;). Det er uansett småting jeg nevner :)

Sånn da har jeg oppdatert bilde litt etter tilbakemeldingene, har i hovedsak bare satt ned godrays 50 prosent.
Det med at teksturen kan se ut som treverk har jeg faktisk ikke tenkt over før du nevnte det, skjønner ikke helt hvorfor det ikke er mer spec på den eller. men jeg stressa en del i timene før fristen når jeg lagde orginalen så glemte det vell. :(
Bilde

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » man 21 mai, 2012

Det er enda litt mye god rays. Og jeg tror det hadde blitt bra å fått en lavere kameravinkel tettere innpå action. Da kunne du for eks. fått tentaklene til å rage over kameraet i himmelen, nesten som å ta bilde av en skyskraper fra bakkenivå. :P
Jeg sier ikke at det må være akkurat slik, det er bare et eksempel på mer dramatikk.

Videre er det litt usikkert hvem det faktisk er "the end for" - Uhyret eller vikingene? Det naturlige er jo å anta at det er vikingene, men nettopp dette gjør at bildet bommer litt. Kameravinkelen som får uhyret til å se "svakt" ut, samt sola i det fjerne som lyser over scenen kan like gjerne implisere at uhyret er på vei til å trekke seg tilbake i havet og at det går bra for vikingene (som vi heier på) til slutt. Dette inntrykket kan forandres totalt bare ved å plassere kameraet annerledes :)
if your not living on a killing ground, you better make your own

Strandli

Legg innav Strandli » tor 07 jun, 2012

Gratulerer med førsteplassen da! :)

Brukeravatar

Nebel
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » tor 07 jun, 2012

Gratulerer Eilif, det var moro :)

danielodland

Legg innav danielodland » tor 07 jun, 2012

Grattis mann!

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 07 jun, 2012

Nice :) mulig å få se nærmere bilder av båtene?
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » fre 08 jun, 2012

Gratulerer Eileif! well done.. =D>
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Trådstarter
Heileif