Realisme Oppgaven - Idefagskolen

Her finner du en utvalgt samling av arbeider medlemmer har postet her på 3Dhue.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Realisme Oppgaven - Idefagskolen

Legg innav FXdal » man 05 des, 2011

Nå er vi endelig ferdig med realisme oppgaven, er rimelig fornøyd med resultatet, men sjeleglad jeg er ferdig.
Det et Kodak Autographic Junior 2-c. Det skal stemme ganske over ens med det ekte kameraet, men litt mangel på referanse modell på den bestemte modellen gjorde at jeg måtte gjette meg litt frem.
Jobbet mye med shaderenne og få layered shaders til å virke med mental ray materialet.


Bilde
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com


danielodland
Innlegg: 985
Registrert: tor 21 mai, 2009

Legg innav danielodland » tir 06 des, 2011

Var kul denne, Øyvind. Tenkte du å lage en breakdown på den eller er du lei nå?=)


pampers
Innlegg: 140
Registrert: fre 27 mar, 2009

Legg innav pampers » tir 06 des, 2011

Ble snasen denne :)

Brukeravatar

tassel
Innlegg: 3986
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tir 06 des, 2011

Du kan trygt være meget fornøyd med din realisme oppgave. =D>

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » tir 06 des, 2011

Takk for feedback Tassel og Pampers

Og nei Daniel :) tror ikke jeg kommer til å røre dette prosjektet igjen på en stund ;)
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » tir 06 des, 2011

Stilig :) Det ble mektig pent. Jeg synes metallet og teksturene foran på kameraet ble ekstra kult :D

Brukeravatar

einarmn
Innlegg: 189
Registrert: man 15 okt, 2007
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav einarmn » tir 06 des, 2011

Stili. Tøfft kamera, fine farver og epic grain :D

Brukeravatar

Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » tor 08 des, 2011

Subtilt og pent!!

Brukeravatar

Mikademius
Innlegg: 1625
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » lør 10 des, 2011

Veldig veldig bra! Synd du ikke gidder lage breakdown. Det gjoer det saa mye mer komplett. Du har vel alle passes liggende i en comp og det er et still saa det burde ikke vaere alt for vrient ;)
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » lør 10 des, 2011

Takker igjen for tilbakemeldingene Dunkejudas, einarmn, Tormem

Mikademius, skal vurdere å mekke en brakdown etterhvert, får se hva jeg får tid til. :)
Rimelig slag i slag med oppgaver på skolen og så har jeg jobb utenom.
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » fre 11 jan, 2013

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CJ-blvFr20s[/youtube]

Gjorde en ny versjon i Modo så jeg kunne kjøre en animsjon å bruke det i reel.
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » fre 11 jan, 2013

Hva med å fjerne den forstyrrende bakgrunnen og sette det inn i et studio lignende miljø? Kanskje begrense deg til en 360 rotasjon av kamera eller objektet. Slik kamera beveger seg nå virker det hele bare litt tilfeldig..

:)
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » fre 11 jan, 2013

Kunne kanskje rendret den ut i studio environment slik det orginalt var.

Men når det kommer til kamera så er jeg redd for at det skal bli for mye turn tables? Tror det fort blir litt kjedelig når det er turn på turn i en reel.
Et annet problem er at jeg har lyst å vise litt closeup, men har også lyst å vise hvordan hele greia ser ut, så dette ble liksom det jeg fikk til.
Er åpen for forslag :)
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Mikademius
Innlegg: 1625
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » fre 11 jan, 2013

Denne asseten er veldig fin og et gjensyn er velkommen :)

Jeg er enig med V@la her. Jeg tror ogsaa du er inne paa noe naar det kommer til kamera, men du maa ikke vaere redd for cuts. Animere kamera er vanskelig og det du har naa er en daarlig kamerakjoering. Om du lager flere cuts kan du faa fine overganger og en mer spennende edit. Sjekk gjerne bilreklamer der produktet er i fokus.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » fre 11 jan, 2013

Du har egentlig helt rett angående kamera kjøring, har egentlig ikke falt meg inn å bare gjøre det i flere cuts, selv om det er helt vanlig....
Ok back to the drawing board da ;)
Har ikke noen andre gode forslag før jeg starter? :)
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com


Gå tilbake til «Utvalgte arbeider»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron