Lage tekst med animert dybde/path

Diskuter Cinema 4D.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
OlaHaldor
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Lage tekst med animert dybde/path

Legg innav OlaHaldor » man 26 jan, 2009

Alle har vel sett elementer eller tekst i 3D som snor seg rundt andre elementer eller popper frem bak andre elementer ?

Det er i alle fall det jeg ønsker å oppnå i et prosjekt nå. Har lest opp og ned på NewTeks forum, og det eneste de kan referere til der er en plug-in som ikke fungerer i x64 versjon. Dermed ble det nevnt noe om at Cinema 4D er "THE thing" for motion graphics - så hvorfor ikke prøve, tenkte jeg..

Så her sitter jeg, med et program uten noen form for intuitiv UI ( :o ) og prøver å knote som en gal med et visst tidspress på skuldrene.

Har googlet og søkt på youtube uten å finne noe mer avansert enn "how to extrude text" - den saken er jo grei.. men resten ?

Skrik ut - jeg tar i mot all hjelp jeg kan få.

Om du nå mot alle odds være usikker på hva jeg mener, kan du ta en titt på f.eks. følgende link på rundt 10 sekunder. Ordet "room" er en klassiker i det jeg ønsker å gjøre. For bedre kvalitet, gå til Shilo.

Brukeravatar

Fekke
Sted: Sandefjord

Legg innav Fekke » man 26 jan, 2009

Her er en mulig løsning.
Dette er et eksempel på en simpel spline path hvor objektet følger pathen, men du kan jo utvikle det til at f.eks. et null objekt kontrollerer extrusion og null objektet blir kontrollert av pathen.
Jeg har ikke tid eller ork til å forklare nå, og jeg vet ikke om jeg hadde fått det til, men det virker hvertfall som en mulig løsning.

Jeg vet ikke hvor mye C4D du kan, men om du ikke skjønner kan jeg prøve å ta det et steg videre i mårra..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar

Trådstarter
OlaHaldor
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » man 26 jan, 2009

Takk!! Tar en titt på det i morgen.. Jeg har aldri rørt Cinema før for et par dager siden. Kul umulig å venne seg på ikoner vs. klartekst i LW. :roll:
Generalist @ Qvisten

Brukeravatar

Medi8or
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » ons 28 jan, 2009

Ellers kan du vel installere 32-bits versjonen av LW også? Bare pass på å redigere snarveiene, så de to versjonene bruker forskjellige konfigurasjonsfiler..
(eksempel: C:\Programfiler\NewTek\Lightwave9.6\Programs\lightwav.exe -cC:\LW\configs32 )

Hvis du vil rendre i 64-bits LW, lagre en .mdd for objektet med md_scan, og last inn i 64-bits versjonen med md_plug..

Kan være raskere enn å lære seg et nytt program i tillegg... :)
My dongle is small, hard, and purple.

Brukeravatar

Medi8or
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » ons 28 jan, 2009

Er det forresten bare en tekst som skal extruderes langs en kurve? Hva med CurveConform?
My dongle is small, hard, and purple.

Brukeravatar

Trådstarter
OlaHaldor
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » tor 05 feb, 2009

Har fått noen hint om retningslinjer til produksjonen, så da ble det visst ikke aktuelt å gjøre dette likevel.. Babykillers...! Men det er vel bare sånn det pleier å være. :)
Generalist @ Qvisten

Gå tilbake til «C4D»