Vertecies etter sletta polugons

Diskuter Cinema 4D.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Fekke
Innlegg: 903
Registrert: søn 02 apr, 2006
Sted: Sandefjord

Vertecies etter sletta polugons

Legg innav Fekke » ons 10 des, 2008

Hei

Jeg har som sagt starta så smått med C4D og må si jeg elsker det jeg har sett og prøvd så langt! Er allerede på et ganske likt stadie innen modellering som i Maya!

Men til poenget! Noe som plager meg er at når jeg sletter en haug med polygons er det masse vertecies igjen som jeg da må slette! Må jeg slette verteciene direkte istedefor polygonsa da, eller er det noen innstillinger å tukle med?

Brukeravatar

SveinKF
Innlegg: 1128
Registrert: søn 28 sep, 2008
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » tor 18 des, 2008

Vertexes som henger igjen etter slettet polygons? Hva er det for noe tull? :P
Aner ikke om det er noe i instillinger eller en knapp du må holde inne når du sletter polygons, f.eks ctrl + delete/backspace - men at det henger igjen vertexes etter sletting polygons var litt uvant å hørre. Pleier å være slikt med edges da.

Brukeravatar

Ezben
Innlegg: 621
Registrert: man 03 mar, 2008
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » tor 18 des, 2008

Om du sletter en edge i max vil vertexene henge igjen og da bruker man backspace for å fjerne de uten å slette alt rundt den. Har ikke peiling i c4d men du kan jo prøve det.
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

Trådstarter
Fekke
Innlegg: 903
Registrert: søn 02 apr, 2006
Sted: Sandefjord

Legg innav Fekke » tor 18 des, 2008

Dette er hva jeg mener:
(Bildene havner i feil rekkefølge)

Har prøvd å holde inne knapper når jeg sletter, men det hjelper ikke.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.


Tim0n
Innlegg: 2
Registrert: lør 21 jun, 2008
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg innav Tim0n » ons 31 des, 2008

Prøv å bruke "Dissolve" under Structure menyen... skal ta med seg alt tror jeg


w1lhelm
Innlegg: 1
Registrert: søn 16 sep, 2007

Legg innav w1lhelm » tir 06 jan, 2009

Hei, om du mener alle punktene som er igjen er det bare å ta "Optimize" command. Er også nyttig for å auto-welde points mellom caps og resten av strukturen i f.eks. cylinder. Håper dette ikke kom for sent, og ikke var for noob måte å forklare det på, og riktig. :)
Bøøøø!

Brukeravatar

Trådstarter
Fekke
Innlegg: 903
Registrert: søn 02 apr, 2006
Sted: Sandefjord

Legg innav Fekke » tir 06 jan, 2009

Jeg bruker C4D, så det er ikke for sent nei! :D
Takk for svar!


Gå tilbake til «C4D»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron