cinema4d

Diskuter Cinema 4D.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
henrik
Sted: oslo
Kontakt:

cinema4d

Legg innav henrik » søn 29 jan, 2006

skal proeve aa laere meg cinema4d naa. noen som skjenner det?

Brukeravatar

Trådstarter
henrik
Kontakt:

cinema4d

Legg innav henrik » søn 29 jan, 2006

har bare en demo naa...
virker som et morsomt program
Har aldri drevet med programmer som dette foer. saa sitter bare og leker..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar

l_o_s_b
Sted: Bergen

Legg innav l_o_s_b » søn 29 jan, 2006

Har nett testa det, og for meg virka det som eit ganske bra program. Men har aldri vert borti animasjon i det programet, så eg veit ikkje korleis det funker. Men det er oversiktleg og greit. Mangen menuer som er der heile tida så det er lett å finne igjen ting som er laga, endre på instillinger osv.

Synest iallefall material brownseren deirast er bedre enn max(men så synest eg den i max suger).

Dessuten trur eg Cinema 4d har BodyPaint innebygd(program som gjer at du kan tegne rett på modelen(ser veldig bra ut!)

Ulempen er vel kanskje at det er få som bruker det, og det er vanskelig å få hjelp rund om kring. Eller iallefall vanskiligere enn med max og maya. Skal vere ein del tutorials rundt om kring.

Rekner med at dette programet er eit veldig bra program og visst du lærer deg det så klarer det akkurat det samme som Max og Maya(og Lightwave, XSI og Houdini). Du må berre tenke på det som eit verktøy. Og trur ikkje det er noko max klarer som ikkje cinema skal kunne klare. Likte uansett prisen på den dyreste pakken når eg tenker på dei dyreste pakkene til XSI og Maya :P

Pris billigste versjon: ca 5000kr
Pris medium versjon: ca 14000kr
Pris dyreste versjon: ca 22570kr
(ikkje rekna med frakt, toll osv)

Fant foresten eit litt bedre bilde(viser iallefall kva som er mulig i det)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » søn 29 jan, 2006

Bra valg av software :wink: Det var vel dette eller lightwave siden du jobber på mac? (maya er jo sjukt dyrt)
Jeg skal se etter tutorials og stuff til cinema. Skal også opprette en cinema del her på forumet som archicad. Regner med at flere cinema brukere slenger seg på etterhvert :wink:

Fant en screendrop av bodypant delen. Ser ganske fett ut. Utrolig fint lys i bildet l_o_s_b fant! Virker som et kult program!

edit: For ordens skyld tror jeg vi skal poste wip's på wip emnet og ikke et eget emne fremover..og spørsmål på diskusjoner. Går litt fort i svingene i dag #-o .. :) Hva tror du om å flytte Archicad inn på wip emnet?

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » søn 29 jan, 2006

Har aldri brukt/testet Cinema, men jeg vil bare opplyse om at det faktisk er et 3D program som er GRATIS og funker på ett hav av platformer, programmet heter selvfølgelig Blender og kan installeres på din MAC :wink:

Du kan laste ned nyeste versjon (2.41) her:
http://blender.org/cms/Download.13.0.html

Brukeravatar

Trådstarter
henrik
Kontakt:

cinema4d

Legg innav henrik » man 30 jan, 2006

ja den klossen var bare noe tull jeg lagde...

flytt archi inn paa wip'en.

skal proeve blender naa.

mange folk ambefaler archicad og cinema, lett aa importere archicad filer til cinema. faar se hva som skjer.

er en haug av tutorials til cinema ogsaa..

takk for alle tips :wink:

Brukeravatar

Trådstarter
henrik
Kontakt:

cinema 4d

Legg innav henrik » søn 05 feb, 2006

sitter aa leker meg naa med noen tutorials til cinema 4d. er helt forelska. detta er morro!!

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » søn 05 feb, 2006

Hehe fett :D Gleder meg til ny wip tråd :wink:

Brukeravatar

mr X
Sted: Stabekk

Legg innav mr X » man 14 jan, 2008

Vet noen om det går an å bare kjøpe BodyPaint delen av C4d?

Brukeravatar

Medi8or
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » man 14 jan, 2008

Ja. €685,00 på Maxons online shop..

(hvis standalone versjonen du mente da. "Bodypaint delen av C4D"? )
My dongle is small, hard, and purple.

Brukeravatar

mr X
Sted: Stabekk

Legg innav mr X » tir 15 jan, 2008

Jaha, ok. Takk for svar

Brukeravatar

Hymir
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Hymir » tor 24 jan, 2008

skal proeve aa laere meg cinema4d naa. noen som skjenner det?

jeg har brukt Cinema4D en stund og må si at det er et genialt og veldig kraftig program. Det er veldig stabilt. Det er kjent ute i 3D industrien for å være lett å lære seg. Nå nylig kom også Vray med støtte for Cinema. Det finnes også mange moduler som man kan kjøpe etter hvert hvis man trenger det. f.esk Hair, Thinking Particles, Dynamics og Net-Render +++

www.maxon.net - Hjemmeside
www.c4dcafe.com - Mange gratis tutorials
www.3Dattack.us - Et eget web-zine for Cinema4D

Brukeravatar

Dano
Sted: København

Legg innav Dano » man 18 feb, 2008

Jeg har bare gode ting åsi om Cinema, alt jeg har savnet har kommet mer og mer i de senere versjonene. Første jeg kjøpte var versjon 7. Da savnet jeg en hel del...men den siste nå er heftig som bare det, og sammen med bodypaint er det jo fullkomment.

Brukt det masse i film. Funker fint. Selv om det ikker noe standard-program til sånn jobbing i industrien.

Gå tilbake til «C4D»