Noen som kan lyd?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
InKraBid
Sted: Stavanger
Kontakt:

Legg innav InKraBid » ons 30 mar, 2011

"Foreslår at du gjør noe med holdningen, du kan trenge hjelp av folk her en dag." Jeg forsøkte egentlig på det da, "ikke meningen å være drittal altså" - det var kanskje ikke klart nok. Men skulle jeg ikke svare noen som sier: "Bra holdning, du kommer sikkert til å nå langt....." ?

Uansett, ferdig med det.
Poenget mitt var egentlig at jeg ikke spurte om hjelp til å avgjøre om jeg skulle ha lyd eller ikke, det er allerede bestemt. Det er som om jeg skulle selge en TV og så ringer det noen og spør om jeg ikke vil kjøpe en hest istedet.

Resultatet kan i alle fall sees på http://www.youtube.com/watch?v=AsTHxPS6te4 , så kan dere sammenligne med og uten lyd hvis dere vil :)
" ..now, to unleash screaming temporal doom.."

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » ons 30 mar, 2011

Når det er animasjonsklipp som dette som har handling så passer jo lyd mye bedre.

Er noe annet om man skal vise turntables, viz ++
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

danielodland

Legg innav danielodland » ons 30 mar, 2011

Er enig i at det er irriterende når folk svarer på akkurat det de vil=) beklager det. Men som vanlig er når folk diskuterer på forumer, er analogien din ganske out there=)

Lydeffektene var fine de, btw. Funker mye bedre med lyd.

Trådstarter
InKraBid
Kontakt:

ugh. Får skikkelig vondt av å se når han flexer ryggmusklene, ser ut som det vokser ting ut av han.. :)

Strandli

Legg innav Strandli » ons 30 mar, 2011

Det var vel mer en kort filmsnutt, og da er det jo absolutt passende med lyd.
Dette var jo ikke en standard reel med raske kutt, turntables, breakdowns etc, og tror de fleste trodde det var en slik reel det var snakk om.

Men tror ikke noen kan argumentere for at lyd ikke er viktig i en kort animasjonssnutt slik som dette ;p

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » ons 30 mar, 2011

Jeg tror litt mer arbeid i reelen din hadde gjort seg. 37 sekunder syns jeg var litt kort.

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » ons 30 mar, 2011

InKraBid skrev:"Foreslår at du gjør noe med holdningen, du kan trenge hjelp av folk her en dag." Jeg forsøkte egentlig på det da, "ikke meningen å være drittal altså" - det var kanskje ikke klart nok. Men skulle jeg ikke svare noen som sier: "Bra holdning, du kommer sikkert til å nå langt....." ?

Folk prøvde å gi deg tips. Svaret du gav var rett og slett frekt. Klarer du ikke se det så må du rett og slett gjøre noe med det.

I et slikt klipp som dette så er selvsakt lyd best, men det er ikke dette folk assosierer med en "demoreel".

Trådstarter
InKraBid
Kontakt:

Oophus. Kanskje jeg er frekk. Jeg syns svaret ditt var frekt også. Jeg prøver bare å si hva jeg mener, og det har jeg faktisk rett til.

danielodland

Legg innav danielodland » ons 30 mar, 2011

Tror nok du skal lese gjennom tråden en gang til, du var unødvendig krass og det var det Oophus kommenterte på i begynnelsen.

Hva du har rett og plikt til, kan du lese mer om under "regler". Høflighet er nevnt der.

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tor 31 mar, 2011

Jeg mente ikke aa fornerme deg. Bare ikke start soeknadspapirene med: "Kjaere tulling" :) Naar det gjelder klippet ditt saa er det klart at de fleste saa for seg en mer standard rull og da hoeres det litt rart ut aa legge inn masse lydeffekter. Sony Imageworks har en liten notis der det staar :
-"Music should not contain vocals unless lip-syncing skills are illustrated".
Kanskje det er for aa unngaa aa faa Bjork etc. i posten :) Ellers tror jeg studioene er vant til aa motta ruller med musikk saa de skrur heller av lyden dersom de ikke vil ha den paa. Gimp foretrekker med lyd for aa se klippeskills samtidig som de vurderer innholdet, om jeg husker en post paa dyret eller her korrekt.

Ellers synes jeg det er merkelig aa bli irritert naar noen reagerer med aa fraraade deg fra aa legge paa lydeffekter (da man trodde det var en vanlig rull). Dersom jeg hadde gjort meg klar til aa hoppe fallskjerm uten aa ha pakket en skjerm haaper jeg virkelig noen hadde stoppet meg... =;
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Trådstarter
InKraBid
Kontakt:

Legg innav InKraBid » tor 31 mar, 2011

AAHAAA!.. Er dette fordi jeg sa "en eller annen tulling i bransjen" så var det selvfølgelig han tullingen i artikkelen jeg mente, ikke noen her på huet ! ](*,)

Trådstarter
InKraBid
Kontakt:

Legg innav InKraBid » tor 31 mar, 2011

Det var sikkert ment på best mulig måte, men hvis jeg lurte på om lydeffekter var en god ide så hadde jeg postet under uferdige eller ferdige arbeider, og der hadde det vært helt på sin plass å komme med sånne kommentarer. Når jeg prøver å ansette folk til en minijobb, blir det for meg bare rot i tråden. Håper alle forstår hva jeg mener nå, jeg har sittet et par dager og klødd meg i hodet og skjønner ikke hvorfor alle er så sinna.. :)

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » tor 31 mar, 2011

Tror de fleste som har skrevet noe i denne posten må gå ut og trekke litt frisk luft for dette begynner å bli litt talentløst.

Jeg tolker ikke InkraBids som frekk i begynnelsen, men flere andre der imot.. skal ikke nevne navn men dere kan gå over å se selv hva dere har skrevet.

Når man er på et forum er det lett å tolke andre feil og man bør egentlig ta det meste med en klype salt uten å bli hårsår.
The road to success is always under construction.

danielodland

Legg innav danielodland » tor 31 mar, 2011

InKraBid skrev:Det var sikkert ment på best mulig måte, men hvis jeg lurte på om lydeffekter var en god ide så hadde jeg postet under uferdige eller ferdige arbeider, og der hadde det vært helt på sin plass å komme med sånne kommentarer. Når jeg prøver å ansette folk til en minijobb, blir det for meg bare rot i tråden. Håper alle forstår hva jeg mener nå, jeg har sittet et par dager og klødd meg i hodet og skjønner ikke hvorfor alle er så sinna.. :)

Tror at hvis noen er sinna, hvilket jeg ikke har fatt med meg, er det fordi du bjeffer tilbake naar noen prover aa
gi deg et raad. Er ikke noe annet enn det, saavidt jeg ser paa traaden.

Men det er en god plan aa la det ligge ja =)

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tor 31 mar, 2011

Jeg trodde aldri du kalte noen her for tulling. Jeg mente bare at det er dumt å kalle noen som helst for tulling. Spesielt folk som jobber i HR. Det lønner seg også å være mottakelig for feedback selvom det kanskje var litt irriterende at folk ga feedback på en annonse type tråd. Men vi lar det ligge :) Peace out.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Gå tilbake til «Annet»