Noen som kan lyd?

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
InKraBid
Sted: Stavanger
Kontakt:

Noen som kan lyd?

Legg innav InKraBid » fre 25 mar, 2011

Hei!
Jeg trenger litt lydeffekter til demoreel'en min, og vil gjerne betale for noen custom sfx.
Kan gi 400,- , eventuelt 250,- og en uåpnet Dawn of war 2.
ca 16 lyder i alt.
mail meg på inkrabid(at)gmail.com
" ..now, to unleash screaming temporal doom.."

Strandli

Legg innav Strandli » fre 25 mar, 2011

Nå skal ikke jeg si dette for sikkert, men med mindre du vil dette mest for din egen del, så ser jeg ikke noen vits i å gjøre så stor deal ut av lydeffekter på en demoreel.

Har hørt at de fleste arbeidsgivere ser på reels uten lyd uansett, men det kan være at det gjelder kun for de "store gutta". Men det er uansett _ikke_ lyden en reel vurderes ut ifra, og jeg anbefaler heller å holde det enkelt. Om du har en enkel reel så er det lettere for deg å gjøre endringer eller kutte bort og legge til nyere arbeid ettersom ferdighetene dine forbedrer seg.

Det er mine tanker om dette iallefall.

Edit: Glemte visst et "ikke" her...
Sist redigert av Strandli den man 28 mar, 2011, redigert 1 gang totalt.

danielodland

Legg innav danielodland » lør 26 mar, 2011

Halla. Vet du sier at du vil ha customlyder, men hvis du ikke skulle finne noen til å hjelpe, kan du jo kikke på Videocopilot sin Designer Sound Effects.

Den er ikke så langt unna budsjettet ditt i pris.

Brukeravatar

deific-X
Sted: Sola
Kontakt:

Legg innav deific-X » man 28 mar, 2011

Strandli skrev:Men det er uansett lyden en reel vurderes ut ifra...

Håper da ikke det 8-)

danielodland

Legg innav danielodland » man 28 mar, 2011

hehe, tenkte jeg skulle la den ligge

Strandli

Legg innav Strandli » man 28 mar, 2011

Neimen dæven ^^ Jeg skulle visst plassert et "ikke" der :p
Ops? :D (rettet, ty)

Men litt sant da, om arbeidsgiveren skal se igjennom reelene med lyd, og lydsporet du har valgt er Rebecca Black - Friday eller noe like heslig, så kan det (og burde!) påvirke situasjonen :p

Brukeravatar

NastyMix
Sted: moss

Legg innav NastyMix » man 28 mar, 2011

Jeg må virkelig si at med mindre du kan legge sfx på CV'n din er det lite vits å gjøre det eksta fancy med lyd. Ha en funky eller morsom låt som ingen har hørt før. Det holder lenge. Det som er veldig viktig derimot er at du klipper reel sammen på en presentabel måte, ikke for lenge men nok at den presenterer deg. Den skal ha flyt i shots og matche til musikken.

Så, med mindre du har lyst å prøve å gjøre det selv (anbefales på det sterkeste for arfering sin skyld) kan du heller spørre om det er noen der ute som har lyst å hjelpe deg for en "takk" og flaske vin ;)
"Det er sannsynlig at noe usannsynlig vil skje."

Trådstarter
InKraBid
Kontakt:

Legg innav InKraBid » tir 29 mar, 2011

"spørre om det er noen der ute som har lyst å hjelpe deg for en "takk" og flaske vin"

-thats pretty much what Im doing. :)

og.. når jeg har bestemt meg for å ha lydeffekter på rullen. Hvorfor gidder dere å råde meg fra det? Fordi dere har lest den samme artikkelen som alle andre..? Når noen har gått til skrittet om å sette inn en annonse om det, kan du gå ut ifra at det skal gjøres.

Men uansett, jeg gikk på sound effects library og hentet en bunke effekter for ca 350 kr. Resultatet ble mye bedre enn uten sfx. Hvis en eller annen tulling i bisninssen ikke liker lyd mens han ser på ting får det bli opp til han. Han finner sikkert av-knappen selv.

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » tir 29 mar, 2011

Bra holdning, du kommer sikkert til å nå langt.....

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tir 29 mar, 2011

Haha. For en holdning:) de finner sikkert av knappen ja så de som vil kan nyte den med eller uten lyd. Det er bildene som er viktigst når man søker på en jobb som dette. Regner med vfx, cg. Og om folk baserer det på "samme artikkel" eller ikke så er det vel en grunn til det. For all del, sleng på lyd om du vil. Det er hundretusener som gjør det:)
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Trådstarter
InKraBid
Kontakt:

Legg innav InKraBid » ons 30 mar, 2011

Det er ikke meningen å være drittal altså.
Men jeg tror alle har lest den artikkelen om den ene fyren som pleier å skru av lyden når han ser på reels, og deretter har det blitt vidt akseptert at lyd ikke er så viktig. Det gjør meg faktisk littt pissed. -som om ikke lyd er en viktig del av en "film"..

og jotakk Oophus, NOV, KDA og US army var godt fornøyde md jobben min.

danielodland

Legg innav danielodland » ons 30 mar, 2011

Lyd er en viktig del av film, men sjelden i en reel.

Du kan sette penger på at det er flere enn èn fyr som ikke har på lyd når han ser på reels...lyd er ofte et distraksjonsmoment som tar fokuset bort fra å analysere arbeidet. Det er lett å la seg påvirke av lyd og musikk, og det ville vært en ulempe når han skulle avgjøre skillsene dine på det området du egentlig skal vise fram.

Foreslår at du gjør noe med holdningen, du kan trenge hjelp av folk her en dag.

Brukeravatar

Kelemvor
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » ons 30 mar, 2011

Hva skjer med aggressiv holdning her inne da?

Sett at han skal legge reelen ut og vise den til andre enn folk som skal ansette han? De vil jo gjerne ha lyd? I hvert fall er det oftere at de vil ha lyd enn en som vurderer reelen for mulig ansettelse.

Brukeravatar

artifushion
Sted: Norge
Kontakt:

Legg innav artifushion » ons 30 mar, 2011

Hvis reelen kun skal sendes inn til store VFX hus så trenger han ikke lyd, mne hvis han skal legge den ut på nett for å vise en kick ass reel, da gjør det seg så mye bedre hvis man har effekter med.

Støtte til InKraBid her inne. =)
www.amvfx.com

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » ons 30 mar, 2011

Jeg støtter lyd om den skal på youtube.

Arbeidsgiver driter vel i det uansett.

Her har du kick ass lyd effecter :P

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-76oUUCxqBw[/youtube]
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Gå tilbake til «Annet»