Renderfarm leie!

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

?

Avstemmingen ble avsluttet den tir 27 mai, 2008

ghost:render
2
13%
rent-a-render - high quality servers
6
38%
hurricane:render
3
19%
phantom:render
2
13%
motionblur - high speed rendring
3
19%

Stemmer totalt: 16

Brukeravatar

Trådstarter
WeeZ
Sted: Kjeller. Rett utenfor Oslo.
Kontakt:

Renderfarm leie!

Legg innav WeeZ » tir 06 mai, 2008

Vi har tenkt å leie ut rendringskapasitet på maskinene våre og tenkte vi skulle lufte ideen her!

I den forbindelse har vi et par spørsmål:
- Kan en sånn tjeneste være av interesse for folk, og hvor mye er folk villige til å betale for rendringer som dette? I og med at det er litt administreringsjobb for oss er vi nødt til å ta litt betalt for det.
- Vi er litt usikre på hva vi skal kalle tjenesten, men har kommet frem til at vi ønsker et av navnene i pollen over. Hadde været spennende å se hvilket navn som appellerer best til dere. Smil

Informasjon om tjenesten:
VI HAR NÅ GLEDEN AV Å KUNNE TILBY RENDERFARM! !
Klarer ikke maskinen din å levere fra seg render til avtalt tid? Vi har noen av de kraftigste serverne du kan få tak i! Dere vil få tilgang til en FTP konto som dere laster opp alle filene som vi trenger for å kunne rendre. (Det vil si texturer, 3D Max filer etc.) Når jobben er gjort, kan dere laste ned den ferdige filen fra kontoen deres. Dette betyr at man kan ta på seg enda flere - og større prosjekter, enn det man har rendrings-kapasitet til selv!

Informasjon om utstyret:
Server 1: Dell Server PER900, Intel(R) Xeon(R) CPU E7330 @ 2.40GHz, 2.39GHz. 32 GB of RAM
Server 2: Dell Server PER900, Intel(R) Xeon(R) CPU E7330 @ 2.40GHz, 2.39GHz. 32 GB of RAM (Per i dag støtter vi kun 3D Studio Max med Mental Ray og Vray).

Vi legger ved et lite filmklipp og et interiørbilde , det er 2 forskjellige render typer med Vray og Mental Ray.

Rendertid på filmklipp:
- Mental Ray Rendertid: 15 t. og 30 min. På 1000 frames med Mental Ray Daylight High settings. www.3daniel.com/render/vray.mov
- Vray Rendertid: 4t. På 1000 frames med VRay-sun/-sky medium settings. www.3daniel.com/render/mentalray.mov

Rendertid på bilder:
- Mental Ray Rendertid: 25 min. Ca. 1.600.000 polygoner med Daylight system og 2x mr sky portals, medium settings. www.3daniel.com/render/Kontor_mr.jpg
- Vray rendertid: 20 min. Ca. 1.200.000 med Vray-sun/-sky medium og photometriske lys, medium settings. www.3daniel.com/render/Kontor_vray.jpg

Kontakt oss for informasjon og priser: Mail: post@pixelwork.no eller
telefon: 67 43 00 06
- Du grønne, glitrende 3D god dag! -

Brukeravatar

Trådstarter
WeeZ
Kontakt:

Legg innav WeeZ » tor 08 mai, 2008

Da er pollen oppe og! :)

Brukeravatar

complx-
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav complx- » tor 08 mai, 2008

hmm dette kan jo være en aktuell sak. Nå har ikke jeg bruk for dette personlig atm, men det er veldig mulig andre som kansje driver endel med viz osv, gjerne vil bruke dette tilbudet.

Vil ikke tro det koster noe særlig for dere å ha muligheten oppe, så jeg syntes dette høres ut som en god idè!

Ang. betaling så kommer det vel litt ann på hva dere gjør. Sender jeg dere en .max(e.l.) fil og dere sender en ferdig rendret fil i riktig format tilbake, så kan dere sikkert ta dere greit betalt. Det må vel kansje eventuellt være pris/30min e.l. for det.

Uansett så høres det ut som en god idè!, og håper dere gjennomfører det!

deniso

Legg innav deniso » tor 08 mai, 2008

Det som er stress er jo rett å slett at dere må ha absolutt alle typer plugins o.l. jeg bruker f.eks. - For at renderen blir slik jeg vill da med pluginsa.

Forresten pris pr render på 20-25min ca. da?

Brukeravatar

gboom
Sted: london

Legg innav gboom » fre 09 mai, 2008

Det som er stress er jo rett å slett at dere må ha absolutt alle typer plugins

Egentlig ikke, det er jo bare å gi klar beskjed over hvilke plugin som finnes på farmen. Det som er mer stress er scene debugging og å sørge for at scenene faktisk renderes som de skal. Er en grunn for at det finnes stillinger som f.eks rendermonkey og renderwrangler.

-theo

Brukeravatar

Trådstarter
WeeZ
Kontakt:

Legg innav WeeZ » lør 10 mai, 2008

Ang. betaling så kommer det vel litt ann på hva dere gjør. Sender jeg dere en .max(e.l.) fil og dere sender en ferdig rendret fil i riktig format tilbake

Det stemmer. Vi kommer til å ha forskjellige FTP kontoer man laster opp til, vi tar oss av rendringa og du mottar ferdigrendret bilde.

Det som er stress er jo rett å slett at dere må ha absolutt alle typer plugins o.l. jeg bruker f.eks. - For at renderen blir slik jeg vill da med pluginsa.

Plugins går jo an å legge inn fortløpende da. I starten er det viktig å få litt info også om plugins dere evt. bruker slik at vi kan tilpasse det best mulig.

Pris er vi fortsatt noe usikre på så det hadde vært greit å få en liten indikasjon på hva dere mener en sånn tjeneste er verdt.

Brukeravatar

severin
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav severin » lør 10 mai, 2008

Jeg er fortsatt student, så vet ikke hvor stort behovet for en sånn tjeneste er rundt omkring. Men jeg ser for meg at det kan være veldig praktisk for små bedrifter og enkeltmannsforetak som ikke har ledige maskiner å rendre på, og som dermed ikke kan jobbe på arbeidsstasjonene når det rendres.

Så er man jo avhengig av at dere kan laste opp med temmelig høy hastighet. Dersom man f.eks skal ha rendret en liten animasjon i 1080P. Da blir det veldig fort store mengder data, og kjipt å bruke tida man sparte på å leie renderkraft, på å laste ned bildene man har fått rendret eksternt! :)
(Ikke at jeg har gjort noen utregninger, bare en liten tanke)
<a href="http://3dartist.no">3D Artist</a> - <a href="http://gimpville.no">Gimpville</a>

Brukeravatar

Trådstarter
WeeZ
Kontakt:

Legg innav WeeZ » ons 14 mai, 2008

Så er man jo avhengig av at dere kan laste opp med temmelig høy hastighet

Rendermaskinene står i et lokale med noe av de raskeste linjene man får, så det bør ikke være noe problem. :)

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tor 15 mai, 2008

Jeg synes det høres ut som en fin idè. Fint for firmaer og freelancere som kommer i tidsklemme med deadline. Om ikke trykket blir for stort synes jeg dere burde kjøre reduserte priser for freelancere o.l.

Jeg vet vi brukte leid inn renderkraft på qvisten en gang på et større prosjekt. Tror det kostet rimelig mye, men da fikk man en login, uploaded filene via ftp og så hadde vi et web interface som man kunne se renderkøen, evt. feilmeldinger, prioritere jobber osv.. Var vel egentlig en webversjon av backburner. Kanskje noe å tenke på? :)

Brukeravatar

V-Raymond
Sted: Nesodden
Kontakt:

Legg innav V-Raymond » fre 16 mai, 2008

Skulle tro det var behov for dette i Norge, er vel ikke noen særlig mange andre som tilbyr dette ?

de animasjonene så ganske kjipe ut...komprimert i hjel kanskje? merkelig scene å demonstere renderinga på. dere burde vel tatt en streit exteriør eller no?

Gå tilbake til «Annet»