3D Intro/Vignett for Forsvarets Spesialkommando

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Skyhigh

3D Intro/Vignett for Forsvarets Spesialkommando

Legg innav Skyhigh » tir 01 apr, 2008

Hei! Jeg jobber som rekrutteringsoffiser ved FSK/HJK og er i gang med et prosjekt å lage en 3D Intro/Vignett som vil bli brukt på våre nye websider og forkant av våre filmer (Interne/offisielle) mm.
Vi har "grov" ideen klar på innholdet. 3D Introen skal være av ypperste kvalitet.
Med dette lurte jeg på om det er en av dere som har lyst til å lage dette for oss?
Kontakt meg på tlf: 48883363 for mer info.

Mvh.

Rekrutteringsoffiser FSK/HJK

Moderator Edit: Posten er flyttet

Brukeravatar

Fekke
Sted: Sandefjord

Legg innav Fekke » tir 01 apr, 2008

Tror ikke noen tenker over det før de vet om det er betalt eller ikke. Fikk veldig inntrykk av at det ikke er det, og da tviler jeg på at noen lager en film av ypperste kvalitet gratis.

Brukeravatar

Kelemvor
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » tir 01 apr, 2008

Det kunne også vært greit å vite litt om innholdet før man hiver seg over det.. Veldig kjedelig hvis man viser virkelig interesse også finner ut at det innholder 13 scener med 12 soldater i hver.. Da trenger man liksom mer enn en mann.. :)

Trådstarter
Skyhigh

Legg innav Skyhigh » ons 02 apr, 2008

Dette er selvfølgelig en betalt jobb.

Skal prøve å beskrive hvordan jeg ser for meg denne animasjonen/vignetten.

Første del av Vignetten
Handlingen skjer i et fjell/naturområde, noe som kan ligne på vignetten til Paramount Pictures.
(mindre snø på toppene)
Det går/står en jeger patrulje på 5 stk i brytningen av skog og snaufjell. De er på vei oppover.
Utstyr: stor sekk, våpen og Norsk kamo om mulig.
Alle mann kan se like ut. Kopier til 5 menn. Det kan brukes et standard naturområde og mil. menn som finnes for nedlasting på nett.
Andre del av Vignetten
Handlingen i sene 1 foregår i en verden på toppen av FSK logoen som ikke synes når det zoomes ut på FSK logo.

Sene 1:
Kamera har helt close up på pekefingeren sammen med avtrekkeren. (en ser nesten ikke hva det er) Dette står stille i: 2 sek. Ide fingeren rører seg litt zoomes det ut og noe opp slik at du ser hele patruljen litt oven i fra. (varighet på animasjon: 2 sek). (Utzooming)
Når du ser hele patruljen tar kamera et 280º sveip rundt (varighet på animasjon: 4 sek)
Så zoomes det ytterligere ut slik at vi ser et oversiktsbilde av fjell og naturlandskapet. (varighet på animasjon: 4 sek)

Sene 2:
Det zoomes videre ut slik at vi ser mer og mer av FSK logo litt fra siden (ca 30º ) i 3D og ender opp med at vi ser logo i 5ºs vinkel. (varighet på animasjon: 4 sek)
Stillbilde av logo.
Ide logo animasjonen stopper kommer det inn en tekst under logoen: FORSVARETS SPESIALKOMMANDO
Denne teksten kommer forfra og legges under logo. (varighet på animasjon: 1 sek)
Alt står stille i 2 sek. Før det blir svart.
Totalt skal vignetten være 20 sek. Animasjonen (kameraføringen) skal ha skiftende hastighet men alt skal være en sammenhengende animasjon..
Landskap, soldater og logo kan stå stille. Det vil kun være kamera føring som utgjør animasjonen.
Landskap og soldatene bør være detaljerte (høy kvalitet) (Sikkert lang rendertid)
Loge er ferdig vektorisert.
Om en får bevegelser på soldatene er dette bra men ikke nødvendig.

Logo ser slik ut: www.fallskjermjeger.no/avdelingsmerke

Musikk med lyd effekter vil bli laget i etterkant slik at det passer med animasjonen.

Gå tilbake til «Annet»