Velkommen til 3Dhue, Norges største community for digitale artister. For å glede deg over 3Dhue's funksjoner, vennligst registrer deg her.

Forsiden / Work in progress / Kjøkkenkrok

Av Innlegg
Gal_ape

Gal_ape's gallery
Send privat meldingMSN Messenger
InnleggSkrevet: Søn 14 Des, 2008    Siter

Fant ut at jeg ville lage en kjøkkenkrok, med vask n stuff!
Blir nok ikke verdens mest standard look, da jeg er ute etter en mer moderne og stilisert stil! Krom og matte/shiny overflater!
Har ikke noen plan for øyeblikket om å lage hele kjøkkenet, men bare et hjørne med kjøkkenbenk, vask, skap til å ha glass i og eventuelt noe diverse dilldall (kniver, kanskje ei fjøl, div glass, plater og bestikk).
Anyways, her har dere en screengrap av hva jeg har så langt:

Må beklage at bildet er i så dårlig kvalitet, brukte paint da photoshop og max ikke er lurt å ha opp samtidig for meg!

*og jeg vet ikke hvorfor img koden ikke funker...*

Utvalgte arbeider

SveinKF's gallery
Besøk medlemmets nettsideSend privat meldingMSN Messenger
InnleggSkrevet: Søn 14 Des, 2008   Siter

Ser ut som en bra start ;D

Gal_ape's gallery

hvordan fikk du til å vise bildet? lursmil aner ikke hva jeg kan gjøre feil!

Klikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyrKlikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyrKlikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyrKlikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyrKlikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyr

tassel's gallery
Besøk medlemmets nettsideSend privat melding

Sitat:
hvordan fikk du til å vise bildet? lursmil aner ikke hva jeg kan gjøre feil!

Jeg editerte posten din, du hadde hukket av "Deaktiver BBCode i dette innlegget" Wink

---
Vi lever i nuet - ikke dagen derpå
Gal_ape

Gal_ape's gallery

Sitat:
Jeg editerte posten din, du hadde hukket av "Deaktiver BBCode i dette innlegget" Wink

Er det default at den ikke er aktivert eller? lursmil Har hatt lignende problemer før!

Klikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyrKlikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyrKlikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyrKlikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyrKlikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyr

tassel's gallery

Du kan gå inn på Profilen din og se om du har klart og hukke av "BBCode alltid tillatt" der. Pass på at den står på ja.

Edit:
Forøvrig så er det noe galt med proposjonene på kjøkkenet ditt Wink

Som utgangspunkt så kan du la underskaper/skuffer være ca. 85-90 cm høye til toppen av benkeplaten og 60 cm dype. Overskapene pleier og bygge ca. 35-40 cm ut om du har tenkt til og ha det. Høyden fra gulv til tak pleier normalt sett og være 2,40 meter. en sokkel i underkant av skapene dine er også smart Smil

Et referansebilde på veien:

---
Vi lever i nuet - ikke dagen derpå
Gal_ape

Gal_ape's gallery

Tusen takk tassel! Har tenkt en del på det, men har ikke helt målene og sånt i hodet lursmil

Finens det noen slags linjal i max eller noe sånt som gjør at jeg kan omskalere?

Gal_ape's gallery

Skal vi seee:

Veggene er 3 meter høye
Har lagd noen skap som før var 45 cm dype men som når er 40 cm
Benkene mine er 150 cm fra plata til gulvet og er 80 cm dype - er dette virkelig for mye? Syns det ser helt naturlig ut jeg lursmil

Gal_ape's gallery

hvordan kan jeg skalere noe til å bli lavere uten at jeg presser det flatt? tenker her på hele benken og alle håndtakene!

*edit*
Er vinduet mitt litt for stort hvis det er 2 meter bredt? lursmil

Gal_ape's gallery

Kveldens update:
lagde ny benk, ny vask og la til hyller, samt ordna på skuffene og noe sånt.
Renderen ble blotchy.. aner ikke hvordan jeg kan fikse det atm..

Neste punkt på lista er å lage kjøkkenlister, kanskje justere vinduet litt, kanskje slenge inn en magnetisk knivholder og div kjøkkenutstyr!

Klikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyrKlikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyr

Utvalgte arbeider

christerb's gallery

Er det ikke fryktelig upraktisk med oppvaskkummen i hjørnet? Smil

Send privat meldingSend e-post
InnleggSkrevet: Man 15 Des, 2008   Siter

ser ut som du har løst størelser og slikt en del bedre nå! men enig med upraktisk vask ja Smil

larsem8's gallery

Grei progress her Smil

Noen kommentarer:

Benkeplaten er enten fraværende eller veldig tynn.

Håndtakene på underskapene burde kanskje være plassert høyere opp på skapet, ettersom man må bøye seg ned for å åpne dem.

Håndtakene på skuffene burde være midt på horisonalt. Ser ut til å være plassert litt mer mot venstre.

Og jeg føler at det er mer naturlig at overskapene åpnes oppover siden dem ligger såpass høyt, og ikke sidelengs. Men det er kanskje en smaksak..

Og ja vasken virker litt feilplassert. Kanskje litt tungvint å stå i hjørnet der med oppvasken, særlig siden vasken ligger så langt mot veggene.

Vinduet kan gjerne gå ned til benkeplaten

Klikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyrKlikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyrKlikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyrKlikk her for en liste av medaljer og en forklaring på hva de betyr

Utvalgte arbeider

v@la's gallery

Sitat:
Blir nok ikke verdens mest standard look, da jeg er ute etter en mer moderne og stilisert stil! Krom og matte/shiny overflater!

Jeg ser hva du sier, men jeg ser ikke at det du sier stemmer med hva du gjør... hehe, den var litt vrien. Men uansett, jeg synes det virker som dette lider litt av dårlig research.. Har du skaffet deg noen skikkeliger referanse bilder av hva som faktisk er moderne og minimalisert, sterilisert om dagen?.. Research er viktig.. Skaff deg noen kataloger fra for eks. HTH som leverer masse gode moderne løsninger. Jeg tror det vil hjelpe deg en hel del..

- det er nå min mening Smil

Send privat melding

Blotchy render er et resultat av FG verdiene dine, eventuelt GI. Hvordan render settings/shadere har du? Jeg liker den clay/AO-feelen på det..

Takk

Forsiden / Work in progress / Kjøkkenkrok

Side 1 av 2

Gå Til: 
Vis innlegg fra: